طه هاشمی: نسل جوان نیازمند این است که نیازهایش پاسخ داده شود

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، به ارائه ارزیابی از کلیات مسابقات مناظره پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین طه هاشمی تصریح کرد: با توجه به اینکه فضای گفت وگو یک فضای مغفول در جامعه و دانشجویان است، این وضعیت سال به سال وضعیت در حال بهتر شدن است و شاید یکی از دلایل اصلی که رهبری بحث کرسی های آزاد اندیشی را مطرح کردندهمین امر باشد که در واقع نتیجه آن می تواند خوب گوش کردن، صلح کردن، پرسشگری و انتقال آنچه در ذهن است باشد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر این که نسل جوان نیازمند این است که نیازهایش پاسخ داده شود، اظهار داشت: یکی از شیوه های خوبی که جهاد دانشگاهی شروع کرد همین بحث مناظره ها هست که در واقع یک تمرینی است برای دانشجویان که وقتی وارد جامعه می شوند ظرفیت شنیدن و پاسخ گفتن و پاسخ دادن را داشته باشند.

وی افزود: شاید این بداخلاقی هایی که در بیرون می بینیم دلیلش همین است که بلد نیستیم در مواجه با نظر مخالف چه کار کنیم و به همین دلیل است که حالت تهاجمی به خود می گیریم.مسلمأ این قدم بزرگی است که شاید نیاز است از دبیرستان شروع بشود.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا حضور دانشجویان دانشگاه آزاد در عرصه مسابقات مناظره کمتر است گفت: به هر حال دانشگاه آزاد یک مجموعه است که چهل درصد آموزش عالی را بر عهده داره. در گذشته خیلی این دانشگاه ها و تشکل هایش محدود تر بودند و دانشجوها تازه تمرین می کنند که در فعالیت های فرهنگی اجتماعی و پرسشگری که مختص دانشجو است خودشان را پیدا کنند.

وی با تأکید بر این امر که دانشجو باید به فضای دانشگاه خلاقیت و هیجان بدهد اظهار داشت: به هر حال ما داریم در قالب نهاد سازی این باور را در دانشجو ایجاد می کنیم که باید در صحنه حاضر باشد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه شاید در گذشته برخوردهایی شده که باعث شده در دانشگاه ها تحفظ و خودسانسوری ایجاد بشود، تصریح کرد: متاسفانه ارتباط موثری بین مجموعه دانشگاه آزاد با جهاد دانشگاهی برقرار نشده در حالیکه ارتباط بین جهاد دانشگاهی با وزارت علوم معنادار و مفید بوده است، که امیدواریم با ارتباط بیشتر بین این دو نهاد، دانشگاه آزاد نیز حضور موثری نیز در مسابقات مناظره داشته باشد.

منبع: روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 733839

وب گردی

وب گردی