واحد تهران شمال میزبان نشست هم اندیشی نماز

با هدف توسعه و ترویج فرهنگ نماز، معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، نشست هم اندیشی با موضوع « نماز » ویژه استادان واحد های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران را برگزار نمود.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست دکتر مظفر، قائم مقام ستاد اقدامه نماز کشور، طی سخنانی به تبیین نفاق نفس و تزویر در اقامه نماز پرداخت و تضییع نماز توسط متظاهران را موجب دلسردی جوانان به اهمیت نماز و اقامه آن دانست.

وی با بیان این که در آیات متعددی در قرآن کریم خداند متعال، به برپایی فریضه نماز پرداخته است، و نفاق را صرفاً محدود به کفار ندانسته و شامل برپا دارندگان نماز نیز می شود.

. سخنران بعدی این نشست حجت الاسلام والمسلمین طیبی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران بود که با تشریح مفاهیم نماز و نماز گزار با توجه به آیات قرآن کریم، پیرامون آداب و شرایط اقامه نماز به بحث پرداخت و گفت: برای این که ما به روح نماز راه بیابیم باید به حضور قلب دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام رستمی ثانی، مدیر کل فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه ازاد اسلامی نیر در این نشست با طرح صفات رحمانیت و غضب الهی به این نکته اشاره کرد که صفات رحمانیت حضرت حق بر قهر و خشم الهی سبقت دارد و با استناد به آیات و احادیث ضمن تکمیل این موضوع، گفت حدود 60 بار در نمازهای یومیه با واژه رحمان و رحیم بودن خدا و این در مقایسه با صفات خشم الهی بسیار بیشتر است.

در این نشست که دکتر صفانیا، رئیس واحد تهران شمال، اعضای هیأت رئیسه واحد ، جمعی از ائمه جماعات دانشگاه و اعضای هیأت علمی واحد های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران حضور داشتند، حجت الاسلام موسی بیات، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد تهران شمال، با گرامیداشت ایام فاطمیه، با موضوعیت حمد و ثنای حضرت حق، به تبیین اهمیت نماز در خودسازی فردی و اجتماعی پرداخت.

سخنرانی دو تن از اعضای هیأت علمی واحد های علوم پزشکی و تهران جنوب ، پخش نماهنگ های مرتبط با موضوع نماز و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از دیگر برنامه های این نشست بود.

گفتنی است به شرکت کنندگان در این هم اندیشی گواهی نامه معتبر اهدا می شود.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 733843

وب گردی

وب گردی