مرکل: باید کشورهای اسلامی را به مبارزه با تروریسم ملحق کنیم

صدراعظم آلمان گفت در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: اسلام ریشه تروریسم نیست و باید کشورهای اسلامی را به مبارزه با تروریسم ملحق کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: از نظر اروپا، روابط با روسیه به سطح مطلوب نرسیده است. در مقایسه با زمان پایان جنگ سرد، امروز جهان بسیار تغییر کرده است.

وی در ادامه اظهاراتش گفت: باید به شکل‌گیری ساختار جدید برای اتحادیه اروپا توجه کنیم.

صدراعظم آلمان افزود: باید بر چالش‌های مهم و در رأس آن، تقویت رقابت‌پذیری و امنیت در اروپا تمرکز کنیم. باید محدودیت‌ها در ساختار قدیمی، که حرکت ما را در اتحادیه اروپا محدود می کند، کاهش یابد.

مرکل در بخشی دیگر از سخنانش تصریح کرد: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به نفع اروپا، آلمان و نیز آمریکاست. کمک های نظامی در افغانستان اهمیت دارد، اما حل سیاسی بسیار مهمتر است.

وی در خصوص روابط یا مسکو اعلام کرد: نتوانستیم روابط پایدار با روسیه برقرار کنیم. توافقنامه مینسک برای حل بحران در اوکراین باید سنگ بنای روابط ما با روسیه باشد.

صدراعظم آلمان افزود: ترکیه به علت «تهدیدات» حزب کارگران کردستان و داعش در شرایط نامناسبی قرار دارد. از نقش ترکیه و دیگر کشورهای منطقه در میزبانی آوارگان قدردانی می کنیم.

آنگلا مرکل در ادامه سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: اسلام ریشه تروریسم نیست و باید کشورهای اسلامی را به مبارزه با تروریسم ملحق کنیم.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 733868

وب گردی

وب گردی