اوباما در رده دوازدهم "بهترین" روسای جمهور آمریکا

براساس نتایج یک نظرسنجی، باراک اوباما در رده دوازدهم "بهترین" رهبر در تاریخ ریاست جمهوری آمریکا قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز شبکه خبری ان‌.بی‌.سی جمعه گزارش داد، نتایج نظرسنجی از ۹۱ مورخ ریاست جمهوری که از سوی سازمان سی-اسپن انجام شد، چهل و چهارمین رئیس‌جمهوری آمریکا را از لحاظ محبوبیت بعد از وودرو ویلسون (۱۹۲۱-۱۹۱۳) و قبل از جیمز مونرو (۱۸۲۵-۱۸۱۷) قرار داد.

این سومین مورد از چنین نظرسنجی‌هایی است که این سازمان برگزار می‌کند؛ کاری که اولین بار سال ۲۰۰۰ از هیات کارشناسان ریاست جمهوری آغاز شد.

نظرسنجی‌های مذکور روسای جمهور آمریکا را در مسائل مختلف از جمله "بحران‌های رهبری، روابط بین‌الملل، پیگیری عدالت برابر برای همه و اقتدار اخلاقی" طبقه‌بندی می‌کند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در مورد "عدالت برابر" امتیاز بالایی گرفت و در جایگاه سوم پس از آبراهام لینکلن (۱۸۶۵-۱۸۶۱) و لیندون جانسون (۱۹۶۹-۱۹۶۳) قرار گرفت.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد، اوباما در "روابط بین‌الملل" بیست و چهارمین امتیاز "خوب" را به دست آورد و در مساله "روابط با کنگره" از انتهای جدول پنجم شد.

داگلاس برینکلی، مورخ دانشگاه رایس گفت: ریاست جمهوری اوباما به رغم نقاط ضعف ممکن است با گذر زمان بهتر دیده شود و امتیاز بالاتری بگیرد.تمایل زیادی وجود دارد که یک رئیس‌جمهوری را با فرد ماقبل یا مابعد آن مقایسه کنند خصوصا اگر رئیس‌جمهوری باشید که هیچ رسوایی بزرگی نداشته باشید. اگر ریاست جمهوری ترامپ مشکل‌زا باشد، مردم قضاوت خواهند کرد که اوباما "بسیار بهتر" بود.

طبق این نظرسنجی، آبراهام لینکلن برای سومین بار پیاپی به عنوان بهترین رئیس‌جمهوری آمریکا انتخاب شد. پس از او جورج واشنگتن (۱۷۹۷-۱۷۸۹) در رتبه دوم و فرانکلین روزولت (۱۹۴۵-۱۹۳۳) در جایگاه سوم قرار گرفتند. رتبه نه چندان خوب جورج بوش هم از سال ۲۰۰۹ که سی و ششم بود، اندکی بهتر شده است و بوش اکنون به عنوان سی و سومین رئیس‌جمهور "خوب" آمریکا امتیاز گرفت.

به گزارش ایسنا طبق این نظرسنجی، جیمز بوکانان پانزدهمین رئیس‌جمهوری آمریکا عنوان "بدترین" رهبر آمریکا را به خود اختصاص داد. او به بی‌کفایتی در مدیریت جنگ داخلی آمریکا متهم است.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/انتشار دهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 733877

وب گردی

وب گردی