آغاز کمپین نامزد ضد اسلام هلند

گرت ویلدرز، سیاستمدار راستگرای هلندی امروز (شنبه) با وعده ممنوعیت مهاجرت مسلمانان و تعطیلی تمامی مساجد در هلند، کمپین انتخاباتی خود را آغاز کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، گرت ویلدرز، سیاستمدار پوپولیست هلندی که امیدوار است با خیز جهانی پوپولیست‌ها در جهان او نیز به قدرت برسد پیش از این با وعده اسلام زدایی هلند با سیاست‌هایی که فراتر از اقدامات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به نظر می‌رسد، اعلام کرد که خواهان حضور در دولت است.

این در حالی است که حزب آزادی وی با 17 درصد در صدر نظرسنجی‌ها قرار دارد و حزب لیبرال مارک روت، نخست وزیر این کشور با فاصله تقریباً یک درصدی در رقابت با ویلدرز قرار دارد.

روت توانسته با استفاده از نقاط ضعف ویلدرز چون لحن ضد مهاجرتی فاصله خود با حزب آزادی را کم کند. اما حتی اگر ویلدرز در انتخابات آتی هلند پیروز شود از آنجایی که احزاب اعلام کرده‌اند که برای تشکیل دولت با وی ائتلاف نخواهند کرد برای تشکیل دولت با چالش‌های بزرگی مواجه خواهد بود.

پارلمان آتی هلند نیز به نظر نمی‌رسد که از سیاست‌هایی چون خروج از اتحادیه اروپا که از وعده‌های ویلدرز محسوب می‌شود، حمایت کند.

کمپین انتخاباتی برای انتخابات پارلمانی 15 مارس در یکی از شهرهای پرقدرت حزب آزادی آغاز شد.

پیروزی ویلدرز در انتخابات می‌تواند شانس مارین لوپن در انتخابات فرانسه و حزب "آلترناتیوی برای آلمان" را برای پیروزی افزایش دهد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 733899

وب گردی

وب گردی