روزنامه نیویورک پست: تیلرسون در وزارت خارجه آمریکا حمام خون به راه انداخته است

روزنامه نیویورک پست نوشت وزیر خارجه جدید آمریکا، در حال اخراج برخی از کارکنان این وزارتخانه است و از آن به عنوان «به راه انداختن حمام خون» یاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ روزنامه نیویورک پست گزارش داد: «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا، در حال پاکسازی وزارت خارجه و اخراج برخی از کارکنان این وزارتخانه است و در واقع در وزارت امور خارجه حمام خون راه انداخته است.

در این گزارش آمده است: براساس گزارش شبکه سی‌بی‌اس نیوز، کارکنان دفاتر معاون وزیر خارجه در امور مدیریت و منابع و همچنین دفتر مشاور روز پنجشنبه اخراج شدند.

در این گزارش آمده است بسیاری از آنهایی که اخراج شدند، در طبقه هفتم- بالاترین طبقه- ساختمان وزارت خارجه مشغول به کار بودند و این یک هشدار نمادین مهم به سایر هیئت دیپلماتیک است که رئیس جدید آنها اولویت‌های مختلفی نسبت به رئیس قبلی دارد.

این تغییرات نیروی انسانی درحالی صورت گرفته است که تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، در اولین سفر خارجی خود برای شرکت در نشست گروه 20 در شهر بن آلمان به سر می برد.

«آر سی هاموند»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، به شبکه سی بی اس گفت: در راستای بخشی از انتقال از یک دولت به دولت بعدی، ما به ساخت تیم خود ادامه می دهیم. وزارت خارجه از سوی گروهی از افراد با استعداد هم از گروه جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها حمایت می‌شود.

وی افزود: ما قدردان هر آمریکایی که استعدادهای خود را به عموم مردم اختصاص دهد، هستیم.

روزنامه نیویورک پست در ادامه نوشت: اخراجی‌های این هفته نشان می دهد این دومین بار است که از زمان به قدرت رسیدن ترامپ در ماه گذشته، کارکنان وزارت امور خارجه پاکسازی شده اند.

در پایان ماه ژانویه، چهار مقام ارشد از وزارت امور خارجه آمریکا اخراج شدند. سخنگوی وزارت امور خارجه در آن زمان گفت: همانگونه که در هر انتقال قدرت مرسوم و متعارف است، دولت در حال عزیمت در اقدامی هماهنگ با دولت در حال ورود، از همه افسران سیاسی منصوب شده خواست تا استعفانامه خود را ارائه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 733903

وب گردی

وب گردی