در حوزه  آسیب های اجتماعی تحقیقات خوبی توسط اساتید واحد ایلام انجام  شده است

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت:در حوزه آسیب های اجتماعی در مورد مسئله خودسوزی و خودکشی در استان ایلام که در این استان زیاد است تحقیقات خوبی توسط اساتید ما انجام شده و حتی کتاب هایی تالیف شده که مرجع هستند.

دکتر منصور احمدی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام،در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز،در زمینه برنامه هایی که در واحد ایلام برگزار می شود گفت:دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام آخرین واحد دانشگاهی مرکز استان است و در سال 1378 دانشکده علمی و کاردانی آن شروع به کار کرد و در حال حاضر با بیش از 100 کد رشته-محل در مقاطع کاردانی،کارشناسی ارشد و دکتری در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 6000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند و از این نظر بزرگترین مرکز تحصیلات تکمیلی در استان ایلام است گفت: این دانشگاه با 36 رشته کارشناسی ارشد و 8 رشته دکتری و دیگر رشته ها شامل رشته های فنی، پتروشیمی،رشته های حوزه علوم انسانی فعالیت می کند که همه این رشته ها در توسعه استان ایلام موثرند و دارای آزمایشگاه های مجهز و سیستم رفاهی مناسب است به طور مثال واحد ما یک آزمایشگاه تحقیقات شیمی دارد که در غرب کشور از جمله آزمایشگاه های نمونه به شمار می رود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اشاره به اینکه برنامه های ما شامل گسترش رشته های حوزه پزشکی است گفت: از آنجا که بیشترین داوطلبان کنکور سراسری استان در رشته های تجربی هستند در صدد هستیم که این رشته ها را گسترش دهیم البته در رشته های پرستاری و بهداشت محیط اقدامات اولیه صورت گرفته است و به دنبال این هستیم که به امید خدا در سال آینده این دو رشته را دایر کنیم .

دکتر احمدی تاکید کرد : درحال حاضر نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام 1 به 33 است یعنی به ازای هر 33 نفردانشجو یک هیئت علمی داریم و این از میانگین کشوری بهتر است همچنین در حال حاضر نزدیک به 142 نفر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام هیئت علمی دارد که بیشتر آن ها مدرک دکتری دارند و در فراخوان جذب هیئت علمی جدید نیز تقاضای 10 نفر دیگر از اعضای هیئت علمی را دادیم.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام،درباره برنامه هایی که در حوزه اجتماعی مانند کاهش آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد،مضرات شبکه های اجتماعی و... که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام برگزار می گردد گفت:در حوزه اجتماعی با توجه به این که رشته روانشناسی ما از مقطع کارشناسی تا دکتری دایر است و اساتید خوبی هم در این رشته ها داریم در طول سال با برگزاری سمینار ها،همایش ها و پایان نامه های دانشجویی در این راستا اقداماتی انجام شده است و بعضی از اساتید ما در حوزه علوم اجتماعی در مورد مسئله خودسوزی و خودکشیکه در این استان ایلام به شدت زیاد است تحقیقات خوبی انجام دادند و حتی کتاب هایی تالیف شده که مرجع هستند.

دکتر منصور احمدی در مورد استقبال از این همایش ها و سمینارها گفت: تاکنون همایشی به طور مشترک با نیروی انتظامی استان ایلام برگزار شد که استقبال بسیار خوبی از آن شد و دستگاه های اجرایی که در این زمینه ها فعالیت دارند بسیار به دانشگاه مراجعه می کنند و به دنبال برگزاری این همایش ها هستند و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام از این حرکت ها حمایت می کند.

وی در خصوص این که آیا می توان از این طریق شاهد کاهش آسیب ها بود و سهم دانشگاه در کاهش این آسیب ها و افزایش فرهنگ در جامعه چگونه است گفت: با توجه به اینکه عوامل مختلفی روی یک مسئله موثر است ما به هر حال در حوزه علمی کارهایی انجام دادیم ولی احتمال دارد بخشی از این کار مربوط به بیکاری جوانان و یا اشتغال جوانان باشد و اقدامات ما به طور قطع موثر بوده است و احتمال دارد که اگر این همایش ها،سمینار ها و ادامه تحصیل جوانان نبود بسیار وضعیت از این بدتر بود نمی شود بگوییم مثمر ثمر نبوده است قطعا فایده ای داشته است.

وی در مورد استقبال دانشجویان گفت:برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی حداقل باعث عدم گسترش آسیب های اجتماعی در جامعه شده و از رشد خودکشی به عنوان یکی از مهمترین معضلات اجتماعی در ایلام جلوگیری می کند.

وی درباره پتانسیل دانشگاه آزاد در حوزه گردشگری گفت:ایلام،شهری باستانی است و بنا های قدیمی بسیاری نیز دارد و در بحث گردشگری جای کار دارد به شرطی که تبلیغات مناسبی در این حوزه شود و گردشگری دانشگاه آزاد، موضوع جدیدی در دانشگاه آزاد اسلامی است و نیاز به مطالعه و بررسی و برنامه ریزی دارد و بدون شک می تواند یکی از راه های درآمدزایی دانشگاه آزاد باشد.

خبرنگار:زهرا پورعادل/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 733911

وب گردی

وب گردی