سرپرست اورژانس کشور: اورژانس در جهرم226 ماموریت انجام داده است

سرپرست اورژانس کشور گفت: اورژانس در این شهرستان جهرم 226 ماموریت انجام داده و مجموعا به 238 بیمار و مصدوم ارائه خدمت شده است. متاسفانه در این شهرستان یک نفر به دلیل بروز سیلاب فوت شده است و سه فوتی غیر سیلابی نیز داشتیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی اورژانس کشور، دکتر پیرحسین کولیوند و دکتر ایرج حریرچی صبح امروز از شهرهای سیل‌زده فسا، جهرم، لار و استهبان بازدید کردند.سرپرست اورژانس کشور اظهار داشت: شب گذشته بیمارستان 96 تخت خوابی امام خمینی (ره) استهبان به علت بروز سیل با آب محاصره شده بود و از آنجایی که احتمال خطر برای بیماران وجود داشت، اورژانس تمامی بیماران را به وسیله آمبولانس‌ و اتوبوس‌آمبولانس به بیمارستان فسا منتقل کرد.

وی افزود: البته امروز بیمارستان مجددا از ساعت 8 صبح با حضور دکتر ایرج حریرچی راه انداری و باتمام ظرفیت برای ارائه خدمات در خدمت مردم است و مشکلی برای مراجعه به این مرکز درمانی وجود ندارد.

دکتر کولیوند ادامه داد: همچنین تیم‌های بهداشتی جهت کنترل شرایط بهداشتی و بویژه ارزیابی میزان کلر در آب و کنترل بیماری‌های واگیر و بهداشت محیط در شهرها و روستاهای در معرض سیل فعال هستند همچنین شهرستان جهرم نیز که به دلیل آب خوردگی، پل‌های ورودی فعلا مختل شده‌اند، دسترسی به شهرستان از طریق جاده اصلی امکانپذیر نیست و در حال حاضر رفت‌وآمدها از طریق مسیر فرعی فسا به جهرم صورت می گیرد, در حال حاضر گاز شهرستان جهرم نیز قطع شده است.

وی با بیان اینکه در دو روستای شهرستان جهرم، آب، برق و تلفن هم قطع شده است، گفت: اورژانس در این شهرستان 226 ماموریت انجام داده و مجموعا به 238 بیمار و مصدوم ارائه خدمت شده است. متاسفانه در این شهرستان یک نفر به دلیل بروز سیلاب فوت شده است و سه فوتی غیر سیلابی نیز داشتیم.

دکتر کولیوند با بیان اینکه به طور کلی در شهرستان جهرم به 250 نفر خدمت رسانی شده است، گفت: مسوولان در تلاشند تا اختلالات شهر را حل کنند. در سطح شهر هم در برخی نقاط آب قطع است و در برخی نقاط نیز فشار آن بسیار کم است. همچنین تیم‌های اورژانس در تمامی مسیرها و در سطح شهر مستقرند تا در کوتاه‌ترین زمان خدمات را به مردم ارائه دهند. تیم‌های بهداشتی به سطح شهر و روستاهای آسیب دیده اعزام شدند تا ضمن ارزیابی تهدیدات سلامتی وضعیت آب شرب مردم را ارزیابی کرده و کنترل‌های لازم را به عمل آورند.

سرپرست اورژانس کشور همچنین عنوان کرد: در ادامه عملیات‌های اورژانس، بالگردهای اورژانس نیز با پرواز در مناطق سیل‌زده مشغول ارزیابی تهدیدات سلامتی و خسارات و همچنین امدادرسانی هستند. همچنین دقایقی پیش با مساعد شدن وضعیت هوا در لار بیست و نهمین بالگرد اورژانس برای ارائه خدمات در این منطقه به زمین نشست و این اولین بار است که از این بالگرد در این منطقه استفاده می‌شود.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/منتشر کننده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 733916

وب گردی

وب گردی