دکتر عزیز جوانپور : همکاری جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد برای تبیین حقوق شهروندی در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد برای تبیین حقوق شهروندی در آذربایجان غربی گام‌های بلندی برمی‌دارند.

به گزارش ایسکانیوز، عزیز جوان‌پور صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری همایش حقوق شهروندی که در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی استان و جهاددانشگاهی آذربایجان غربی برای تبیین حقوق شهروندی با مشارکت یکدیگر گام‌های بلندی برمی‌دارند.

جوان‌پور ثبت این همایش ملی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC و پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی SID را یک فرصت مناسب برای نمایه‌سازی مقالات ارائه شده در همایش عنوان کرده و برای استقبال محققان، پژوهشگران و فعالان این عرصه علمی از همایش فوق ابراز امیدواری کرد.

این استاد دانشگاه تاثیر عمیق تجمیع و در کنار هم بودن دانشگاه‌ها و دستگاه‌های تخصصی از سوی جهاد دانشگاهی در اجرای کیفی همایش حقوق شهروندی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی رشته‌های متعدد حقوق در مقاطع کارشناسی و ارشد راه‌اندازی شده است، به طوری که در حوزه‌های پژوهشی و علمی مختلف آماده همکاری هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی برای مشارکت در برگزاری همایش حقوق شهروندی در سال‌های آتی اعلام آمادگی کرد و بیان داشت: مشارکت مالی و علمی برای برگزاری همایش‌های مختلف باید صورت گیرد تا اینکه از رویکرد کاربردی برای جامعه برخوردار شوند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع حقوق شهروندی باید در محافل علمی و دانشگاهی به صورت جدی تبیین شود، اضافه کرد: اقدام جهاددانشگاهی در برگزاری همایش ملی با مشارکت دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی به معنای واقعی کلمه یک حرکت ارزشمند به شمار می‌رود که برای برگزاری هرچه بهتر آن سازمان‌های مختلف باید مشارکت کنند.

جوان‌پور حقوق شهروندی را یک موضوع بسیار مهم و ارزشمند دانست که به جای نزاع ‌و کشمکش‌های سیاسی پیرامون آن باید در محافل علمی و دانشگاهی به آن جدی پرداخته شود، اظهار داشت: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی به این موضوع وارد شده است بنابراین با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و سایر نهادهای علمی دانشگاهی و اجرایی در این راستا گام برمی‌دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه انقلاب و دین مبین اسلام بزرگترین مدافع حقوق شهروندی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: این مقوله در منابع معتبر دینی به ویژه رساله حقوق امام سجاد (ع) به صورت شفاف و روشن متبلور شده است، پس باید ضمن مطالعه کتب دینی برای عمل به آنها هم گام برداریم.

وی تعاملات قوی اجتماعی و فرهنگی بین مردم آذربایجان غربی را مورد اشاره قرار داد و یادآوری کرد: در استان ما پیروان ادیان توحیدی، مذاهب و گویش‌های مختلف در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌‌آمیزی دارند بنابراین استان ما بهترین نقطه برای اجرای اقداماتی از این دست به شمار می‌رود.

وی برگزاری همایش‌هایی از این دست را یک گام مهم و ارزشمند برای نهادینه‌سازی حقوق شهروندی در کشور همین طور استان دانست و یادآوری کرد: از این رهگذر می‌توان آحاد مردم را با حقوق و تکالیف آشنا کرد بنابراین زیرساخت‌های مورد نیاز در این زمینه باید به بهترین شکل فراهم شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی ابلاغ منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهور را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: باید بسترهای لازم در این زمینه به بهترین شکل فراهم شود.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 733921

وب گردی

وب گردی