ارتباط پایان نامه دانشجویان در راستای مشکلات جامعه می تواند راه گشا باشد/ دانش آموزان مقاطع اول تا ششم استعداد بیشتری در یادگیری موضوعات دارند

جمال صادقی گفت: متاسفانه در مقاطع مختلف دانشگاه موضوعاتی کار می شوند که هیچ ارتباطی با مشکلات جامعه نداشته و صرفاً به عنوان یک پایان کار برای فارغ التحصیل شدن دانشجو منظور می شود در حالی که نیازسنجی مشکلات جامعه و ارتباط دادن آن به پایان نامه دانشجویان می تواند راه گشا باشد.

جمال صادقی رییس سما واحد بابل، ضمن بیان این نکته که تمام مراکز آموزشی کشور در حال حرکت به سمت فعالیت های دانش بنیان هستند به ایسکانیوز گفت: در مقطع ابتدایی دانش آموزان ما در مرحله ای از رشد هستند که تفکراتشان مبتنی بر انجام فعالیت های عملی بوده و توانایی آموزش به صورت ذهنی و انتزاعی را ندارند.
وی ادامه داد: در واحد بابل با خارج کردن فعالیت دانش آموران از حالت نظری و تئوری و برگزاری کلاس های فوق برنامه در مدارس به نوعی سعی در استعداد یابی دانش آموزان بر اساس خلق خوی هر فرد داریم که در این مجموعه فعالیت ها به این نتیجه رسیدیم که رنج سنی 7 تا 13 سال یعنی پایه های اول تا ششم در بهترین دوران یادگیری قرار دارند.

وی افزود: با مشارکت دانش آموزان در کلاس های رباتیک از پایه اول تا ششم توسط مربیان حرفه ای و همچنین ارائه بسته های آموزشی سعی در شناخت هرچه بهتر استعداد های افراد در زمینه های مختلف داشته ایم.

صادقی با بیان اینکه استعدادیابی باید در کل کشور ایجاد شود، عنوان کرد: در سطح دانشگاهی می توان با انتخاب موضوع پایان نامه ها بر اساس نیاز های اصلی جامعه و همینطور ارائه ساز و کارها توسط نهادها و سازمان های اجرایی مشکلات جامعه را در قالب پایان نامه دانشجویان تا حد نسبتا زیادی مرتفع سازیم. در واقع از دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بخواهیم که در یک موردخاص برای ما ایده و تحقیقی مناسب با مشکلات جامعه ارائه دهند.

رییس سما بابل دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این موضوع که نیازسنجی مشکلات جامعه و ارتباط آن با پایان نامه دانشجویان می تواند راه گشا باشد ادامه داد: متاسفانه در مقاطع مختلف دانشگاه موضوعاتی کار می شوند که هیچ ارتباطی با مشکلات جامعه نداشته و صرفاً به عنوان یک پایان کار برای فارغ التحصیل شدن دانشجو منظور می شود در حالی که نیازسنجی مشکلات جامعه و ارتباط دادن آن به پایان نامه دانشجویان می تواند راه گشا باشد.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 733930

وب گردی

وب گردی