وزارت خارجه افغانستان سفیر پاکستان را احضار کرد

وزارت امور خارجه افغانستان سفیر پاکستان در کابل را در ارتباط با حملات راکتی به مناطق مرزی این کشور و بازداشت مهاجران افغان در آن کشور اعتراض کرد.

به گزارش ایسکانیوز وزارت امور خارجه افغانستان روز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «ابرار حسین» سفیر پاکستان در کابل بعد از ظهر روز جمعه به وزارت خارجه فراخوانده شد و از وی خواسته شد درباره حملات راکتی به مناطق مرزی و بازداشت مهاجران افغان در پاکستان، توضیح دهد.
بر اساس این گزارش، «حکمت خلیل کرزی»، معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان هنگام احضار سفیر پاکستان در کابل، تلفات غیر نظامیان درحمله انتحاری به زیارتگاه صوفیان در ایالت سند را به وی و مردم پاکستان تسلیت گفت و افزود: افغانستان به عنوان قربانی اصلی تروریسم درد مردم پاکستان را بخوبی درک می کند.
این گزارش حاکی است وی خطاب به سفیر پاکستان گفت که افغانستان روزانه شاهد ده ها حمله تروریستی در این کشور است که از آن طرف «خط دیورند» طراحی می شود و این کشور خواهان اقدامات قاطع پاکستان علیه گروه های تروریستی است که در آن کشور پنهان شده اند.
خلیل کرزی، حملات راکتی پاکستان به شهرستان «لعل پور» استان «ننگرهار» را که بی خانمانی صدها خانواده را به دنبال داشته به سفیر پاکستان گوشزد کرد و خواستار توضیحات در این باره شد.
وی، همچنین از سفیر پاکستان خواست که نسبت به آزادی 150 تن از مهاجران افغان که در اسلام آباد و راولپندی بازداشت شده اند و نیز بازگشائی گذرگاه های مرزهای مشترک «تورخم» در ننگرهار و «اسپین بولدک» در قندهار اقدام لازم به عمل آورد.
ابرارحسین نیز در این دیدار اعلام کرد که مراتب فوق را به مقامات کشور متبوع خویش خواهد رساند، سفیر افغانستان در اسلام آباد نیز پس از حمله انتحاری در ایالت سند آن کشور به مقر ارتش پاکستان فرا خوانده شده بود.
فرمانده ارتش افغانستان نیز امروز شنبه در نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که حملات راکتی پاکستان به استان ننگرهار و مسدود شدن یکطرفه مرزهای بین افغانستان و پاکستان را از طریق مجاری دیپلماتیک پیگیری خواهند کرد.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/انتشار دهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 733940

وب گردی

وب گردی