استمرار طرح «یاد سبز شهدا » با درختکاری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

طرح«یاد سبز شهدا» به منظور نگهداری محیط زیست و ارج نهادن به مقام شهدا در واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور با دستور دکتر میرزاده استمرار می‌یابد.

به گزارش ایسکانیوز، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا در بخشنامه‌ای روسای واحدهای مراکز استان (دبیران هیات امنای استانها) واحدهای جامع مستقل، روسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه را ملزم به انجام این مهم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این بخشنامه آورده است: پیرو بخشنامه‌های شماره 77/106373 مورخ 93/12/5 و 50/87648 مورخ 94/11/14 در استمرار طرح یاد سبز شهدا به جهت حفظ و نگهداری محیط زیست به عنوان امانت الهی و به پاس ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی موظفند ضمن رعایت آیین‌نامه‌های عمرانی و مقررات عمومی مربوط به توسعه، حفظ و نگهداری فضای سبز با انتخاب گونه‌های مناسب درخت سازگار با شرایط اقلیمی منطقه و به رسم یاد سبز شهدای عزیز شهر یا شهرستان محل استقرار دانشگاه، نسبت به تهیه و کاشت درخت در محوطه باز با همکاری دانشجویان در هفته درختکاری اقدام کنند.

به گزارش آنا، با اجرای این طرح در سال 94 در مجموع حدود 165 هزار اصله نهال در واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه‌ آزاد اسلامی در سراسر کشور کاشته شد و همان زمان پیش بینی شد این آمار تا حدود 250 هزار اصله نهال افزایش داشته باشد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی سال گذشته در نامه ای از دکتر میرزاده به دلیل کاشت این تعداد اصله نهال در ایام درختکاری در دانشگاه آزاد اسلامی تشکر کرد.

این مراسم هرساله در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و هزاران اصله نهال غرس می‌شود.

منبع: آنا

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 733944

وب گردی

وب گردی