طه هاشمی خبر داد: دانشگاه آزاد اسلامی مرکزی و اصفهان میزبان مسابقه‌های قرآن و عترت شدند

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ شیوه‌نامه جامع مسابقه‌های کتبی و شفاهی و جشنواره هنر و ادبیات دینی و فرهنگی و نمایشگاه قرآن کریم این دانشگاه خبر داد و اعلام کرد که دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های مرکزی و اصفهان میزبان مسابقه‌های قرآن و عترت شدند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدطه هاشمی در تشریح این مسابقات گفت: آیین‌نامه مسابقه‌ها و جشنواره قرآن و عترت پس از بررسی و اصلاح و تایید شورای بازنگری آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و با تایید دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی دانشگاه در سه رده استادان، دانشجویان و کارکنان دنبال می‌شود و با اهداف مشخص و معین به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: این معاونت به منظور توسعه و ترویج فضای قرآنی در دانشگاه‌ها، تحقق اندیشه‌های والای حضرت امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری، آشنایی دانشجویان و استادان و کارکنان با معارف قرآنی و زندگانی اهل بیت (علیهم السلام)، تقویت زمینه های معنوی و باورهای دینی دانشجویان و زمینه سازی برای ایجاد سبک زندگی قرآنی، شناسایی چهره های مستعد و برجسته قرآنی، هنری و علمی و معرفی آنان به جامعه دانشگاهی کشور و تمسک به ثقلین (قرآن و عترت پیامبر صلوات الله علیهم اجمعین ) فعالیت های خود را برنامه ریزی کرده است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: مسابقه های شفاهی قرآن کریم در سه مرحله (واحدی، استانی و کشوری) و در سه رده (دانشجویان، اساتید و کارکنان) برگزار می شود و برنامه ریزی های مربوط در حوزه فعالیت های قرآن و عترت انجام گرفته است.

هاشمی اظهار کرد: مرحله استانی مسابقه ها، اردیبهشت 96 و مرحله کشوری نیز شهریور 96 به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان (واحد خوراسگان) برگزار خواهد شد. این در حالی است که روزهای آینده، ریز برنامه ها و رشته های مربوطه از طریق حوزه فعالیت های قرآن و عترت تشریح خواهد شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی درباره جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی و فرهنگی گفت: ا توجه سیاست های کلی دانشگاه مبنی صرفه جویی و اصلاح هزینه ها، معاونت دانشجویی فرهنگی جشنواره های هنری را با جشنواره قرآن و عترت ادغام کرده است.»

وی توضیح داد: طبق برنامه ریزی حوزه فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه، نام نویسی جشنواره قرآنی و فرهنگی از زمان ابلاغ آیین نامه آغاز خواهد شد.

هاشمی اظهار کرد: زمان تحویل آثار در واحدهای دانشگاهی از زمان ابلاغ آیین نامه تا دهم خرداد 96 و جمع آوری آثار استان ها از دهم تا چهاردهم تیر 96 است. زمان تحویل آثار مرحله کشوری به میزبانی استان مرکزی نیز بیست و چهارم تا بیست و هشتم تیر 96 خواهد بود.

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی از همه رئیسان هیات امنای استان ها و رئیسان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خواست نسبت به فعالیت های قرآنی و فرهنگی توجه و اهتمام کاملی داشته باشند و برنامه ریزی صحیح را براساس این آیین نامه انجام دهند.

هاشمی ابراز امیدواری کرد، بیست و دومین مرحله مسابقه ها و جشنواره های قرآن و عترت دانشگاه تا مهر 96 به پایان برسد و اختتامیه بخش شفاهی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان (واحد خوراسگان) شهریور 96 و اختتامیه بخش هنر و ادبیات دینی و فرهنگی مهر 96 به میزبانی استان مرکزی برگزار شود.

وی افزود: امسال افزون بر 9000 اثر هنری، ادبی و پژوهشی و فرهنگی به دبیرخانه جشنواره در استان همدان ارسال شده بود و امیدواریم امسال دقت کیفیت و کمیت آثار بیش از پیش باشد.

هاشمی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، برنامه ریزی برای تجاری سازی و تولید انبوه آثار هنری و قرآنی دانشجویان است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: علاوه بر آیین نامه های مزبور ، آیین‌نامه نمایشگاه آثار قرآنی نیز جزو همین ابلاغیه است و امیدواریم نمایشگاه آثار نفیس و منتخب دانشجویان، استادان و کارکنان همانند سال های گذشته در طول ماه مبارک رمضان برگزار شود.

هاشمی در عین حال ابراز امیدواری کرد که سال آینده نیز آثار نفیس و منتخب دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گیرد.

منبع: آنا

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 733967

وب گردی

وب گردی