درد دل‌های برخی از استادان نمونه کشوری خطاب به وزیر علوم چه بود؟

در بیست و پنجمین مراسم تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری برخی از اساتید نمونه دغدغه‌ها و مشکلاتی را که در ساختار وزارت علوم و دانشگاه‌ها وجود دارد، بیان کردند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید مصطفی محقق احمدآبادی گفت:‌ ما در چند رشته سابقه تاریخی داریم و انتظار داریم که این دانش‌ها در کشور ما بالا رود و اوج بگیرد. یکی از این رشته‌ها معماری است، ما مفتخر به معماری دیرینه ایرانی هستیم آیا معماری ما به همان درجه قابل انتظار رسیده است؟

استاد رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی گفت: ‌ما در ایران زمین، ادیبان بزرگی داشتیم ولی متاسفانه امروز در رادیو و تلویزیون ما به صورت رسمی زبان فارسی غلط تلفظ می‌شود، گویا اینها اصلا ادبیات فارسی را نمی‌دانند، صدا و سیما اگر خوشش نمی‌آید می‌تواند سخنرانی مرا پخش نکند، چرا که این سازمان هر کسی را که از او تعریف کند مورد توجه قرار می‌دهد.

محقق احمدآبادی افزود: همه ما می‌دانیم معلمان کشور با حداقل‌ها زندگی می‌کنند و عشق آنها به معلمی آنها را در این عرصه نگه داشته است، درآمد معلم‌ها را با کوچک‌ترین شغل‌های خدماتی کشور مقایسه کنیم؟ معلمان انتظار دارند که تکریم شوند بسیاری از اساتید گله‌مندند که نامه‌هایشان ماه‌ها در طبقات وزارت علوم دست به دست می‌شود و کسی به آنها توجه نمی‌کند. امیدوارم که وزیر علوم به این موارد توجه کند و این نقیصه‌ها را برطرف کند.

در ادامه دکتر مریم مقدم‌متین، استاد نمونه دانشگاه فردوسی مشهد گفت: گرچه فرار مغزها خسارت بزرگی است ولی می‌توان با فراهم ساختن زیرساخت‌ها از آن پیشگیری کرد. جداسازی وزارت علوم و بهداشت خسارت بزرگی زده است که باید فکری برای آن شود، تعدد دانشگاه‌های کم کیفیت، کیفیت آموزش را کاهش داده است.

این استاد رشته بیولوژی مولکولی گفت:‌ بودجه پژوهشی از سوی مراکز غیردانشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد که امیدواریم تدبیری برای آن اندیشیده شود و نیم درصد از تولید ناخالص ملی در پژوهش هزینه شود.

در ادامه این مراسم، دکتر حبیب شریف، استاد نمونه دانشگاه شیراز گفت: در دانشگاه شیراز از سال 79 طرح کارایی اجرایی شده است و بسیاری از اساتید و دانشجویان فارغ‌التحصیل از این طرح راضی هستند و در رفراندومی که اخیرا برگزار شد همچنان خواستار اجرای این طرح هستند.

این استاد رشته ریاضی افزود: امیدواریم این طرح در بقیه دانشگاه‌های کشور نیز اجرا شود اگر وزارت علوم بخواهد ما می‌توانیم نحوه اجرای این طرح را در اختیار آنها بگذاریم.

منبع: آنا

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 733976

وب گردی

وب گردی