تولید نیمه‌صنعتی ادجوانت واکسن روغنی طیور با همکاری بخش‌خصوصی

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی شعبه شمال غرب کشور (مرند) گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی تولید نیمه‌صنعتی ادجوانت واکسن روغنی طیور با همکاری بخش خصوصی در موسسه رازی شعبه مرند با موفقیت به پایان رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ علی آمقی رودسری با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش تحقیقات موسسه رازی شعبه شمال غرب کشور، اظهار کرد: بررسی اندازه قطرک‌های فاز آبی امولسیون واکسن‌های روغنی طیور و تاثیر آن بر ایمنی ایجادشده از موضوعات مهمی است که در بخش تحقیقات موسسه رازی شعبه مرند در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه واکسن‌های روغنی از ماندگاری بیشتری برخوردار هستند، افزود: این ویژگی سبب می‌شود آنتی‌ژن‌ها با سرعت کمتری رها شده و در نتیجه ایمنی پایدارتری در بدن دام و طیور داشته باشند.

رئیس موسسه رازی شعبه مرند با تاکید بر اینکه اندازه قطرک‌ها نقش مهمی در این خصوص دارد، تصریح کرد: با مهندسی اندازه قطرک‌ها می‌توانیم روی ایمنی ایجادشده، کنترل بیشتری داشته و پاسخ‌دهی بیشتر و بهتری را از واکسن‌ها (به ویژه واکسن نیوکاسل و آنفلوآنزای طیور) شاهد باشیم.

وی در ادامه از همکاری با شرکت دانش‌بنیان داخلی برای پیدا کردن ادجوانت (یاور) برای استفاده در واکسن‌های روغنی طیور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر این ادجوانت‌ها وارداتی هستند، تلاش می‌کنیم در راستای اقتصاد مقاومتی، این یاورهای واکسن روغنی طیور را در کشور تولید کنیم.

آمقی خاطرنشان کرد: این شرکت در حوزه تولید ادجوانت فعال است و با همکاری بخش تحقیقات موسسه رازی شعبه مرند، با بهینه‌سازی، کیفیت ادجوانت‌ها را ارتقاء می‌بخشد تا بتواند جایگزین ادجوانت وارداتی شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی سرم‌سازی رازی، وی با بیان اینکه این فرآورده مرحله تولید نیمه‌صنعتی را با موفقیت به پایان رسانده، گفت: پس از تایید بخش کنترل کیفی موسسه رازی مرکز و سازمان دامپزشکی، این فرآورده به مرحله تولید صنعتی خواهد رسید.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 734000

وب گردی

وب گردی