تظاهرات هزاران کاتولیک فیلیپینی در اعتراض به سیاست‌های دوترته

هزاران مسیحی کاتولیک در اعتراض به افزایش آمار کشته‌ها در برنامه دوترته برای مبارزه با مواد مخدر در فیلیپین تظاهرات کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، روز شنبه هزاران کاتولیک در پایتخت فیلیپین در اعتراض به سیاست های رودریگو دوترته رئیس جمهور این کشور تظاهرات کردند. معترضان در بزرگترین گردهمایی خود در "مانیل"، پایتخت فیلیپین، کشتار متهمان مواد مخدر بدون فرستادن آنها به دادگاه را محکوم کردند.

این تظاهرات چند روز پس از حمله شدید کلیسا به اقدامات "رودریگو دوترته"، رئیس جمهور فیلیپین، در راستای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در این کشور برگزار شد. برگزارکنندگان این تظاهرات اعلام کردند حدود 50 هزار نفر در این تجمع اعتراضی شرکت کردند.

از آغاز برنامه دوترته برای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر تاکنون حدود 7600 نفر کشته شدند. بیش از 2500 نفر نیز در جریان حملات پلیس به قاچاقچیان مواد مخدر به ضرب گلوله جان خود را از دست دادند.

علیرغم انتقادات شدید داخلی و خارجی به افزایش آمار کشته ها در جریان مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، دوترته روز شنبه این برنامه را موفقیت‌آمیز خواند.

حدود 80 درصد جمعیت 100 میلیونی فیلیپین را کاتولیک ها تشکیل می دهند. اخیرا کلیسای کاتولیک این کشور از اقدامات دوترته در راستای مبارزه با مواد مخدر به شدت انتقاد کرد.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/تایید: سرلک

کد خبر: 734014

وب گردی

وب گردی