برگزاری نشست تخصصی فرهنگی با عنوان« سبک زندگی از دیدگاه امام خمینی (ره)» در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص)

به همت اداره دانشجویی وفرهنگی مجتمع پیامبر اعظم(ص) واحد تهران مرکزی نشست تخصصی فرهنگی اجتماعی با عنوان« سبک زندگی از دیدگاه امام خمینی(ره)» برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست علیرضا تقی پور استاد دروس معارف اسلامی واحد تهران مرکزی از شاگردان آیت ا... حسن زاده آملی پس از گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای نظام مقدس اسلامی؛ جنگ تحمیلی و شهدای این واحد دانشگاهی و امام راحل(ره)، به بررسی اندیشه های امام خمینی در ابعاد عبادی و عرفانی پرداخت.

وی با اشاره به این مطلب که خودشناسی می تواند انسان را به مرحله ای برساند که همچون امام الگو شود و به جایگاهی از تمامی ابعاد وجودی برسد تا نمونه ای برای بشریت باشد گفت: نماز ستون دین است و همانگونه که اگر ستون خانه نباشد ساختمان فرو می ریزد، نماز نیز همان حکم را دارد، پس همیشه باید خوانده شود و نمی توان گاهی خواند و گاهی نخواند همانطور که ستون نیز باید بطور دائم برقرار باشد.

تقی پور افزود: در بعد عبادی در آیات قرآن کریم صریحاٌ ذکر شده در صورتیکه نماز را اقامه کردید از زشتیها دور خواهید شد و به نقل از رئیس دفتر امام (ره) عنوان نمود "که در تمام مدتی که با ایشان بودم حتی دقیقه ای در اقامه نماز تاخیر نمی کردند ." در واقع به موقع خواندن نماز فضیلت است که سبب تاثیر گذاری نماز بر انسان خواهد شد و همین مسئله بود که امام را به آن جایگاه والا رساند.

وی خاطر نشان کرد: در بعد عرفانی نیز امام (ره)دارای جایگاهی بودند که پیروزی انقلاب مدیون اندیشه های عرفانی ایشان است. امام به تاسی از جد بزرگوارشان حضرت رسول اکرم (ص) در رفتار با کودکان بسیار مهربان بودند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: تنها راه تعالی بشر خواندن نماز در اول وقت است و بهتر است که با خشوع و خضوع خوانده شود و در هر مکانی که هستید چه دانشگاه چه منزل و یا در سفر اولویت با نماز است و راز رسیدن امام به آن مقام از طریق بعد عبادی بود که از آن طریق به آن جایگاه در بعد سیاسی نیز رسیدند.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 734038

وب گردی

وب گردی