وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: آیت الله هاشمی صداقت را فدای مصلحت نکرد

شورای راهبردی اجتماعی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دکتر صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد در این جلسه ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را نیز تسلیت گفت.

او با برشمردن ویژگی های رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنده بیست و پنج ویژگی شخصیت آیت الله هاشمی را بعد از فوت او نوشتم. تجربه مدیریتی که نسل جوان مدیران کشور که امروز میانسال شده است، از جمله خود ما، از آیت الله هاشمی داشتیم. با توجه به اینکه این هشت در مجلس تشخیص مصلحت نظام بودم درسهای زیادی از او یاد گرفتم و همه سوادم از مدیریت مدیون آیت الله هاشمی هستم.

صالحی امیری افزود: بلندنظری و نگاه بلند او به مسائل و همچنین نگاه ویژه اش نسبت به آینده از جمله ویژگی های او بود. این موضوع بسیار مهم است که انسان آینده نگر باشد و آیت الله هاشمی آینده نگر بسیار خوبی بود. همچنین او هیچ چیزی را فدای صداقت نکرد و این کار بسیار کار سختی است که در مرزهای صداقت حرکت کنیم اما مصلحت را فدای صداقت نکنیم. هاشمی هیچگاه مصلحت را فدای صداقت نکرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی کادر سازی را به خوبی بلد بود و در این زمینه و شناخت از مسائل بسیار تاثیرگذار بود. همه نسلهای مدیریتی امروز از جمله شخص رئیس جمهوری و اعضای دولت و مدیریت در سطوح مختلف کشور مدیون کادر سازی آیت الله هاشمی است.

صالحی امیری با اشاره به عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حساسیت او نسبت به حفظ اقتدار و هویت دانشگاه آزاد اسلامی بیش از حساسیتش نسبت به هر مساله ای از جمله دولت بود. در جلساتی که با او داشتیم همیشه درباره دانشگاه آزاد اسلامی تاکید میکرد. هیچ کس به اندازه آیت الله هاشمی حق بر گردن دانشگاه آزاد اسلامی ندارد و نخواهد داشت. او الگوی همه ما است و یکی از حرفهای مهمش این بود که دانشگاه آزاد اسلامی فشار علمی، سیاسی و اقتصادی را از روی دولت برداشته است.

وی افزود: آیت الله برای بقا و هویت این دانشگاه اهمیت بسیار قائل بود حتی زمانی که به او ظلم کردند هیچگاه عصبانی نشد و ما امروز می فهیم که چرا باید دانشگاه آزاد وجود می داشت.

او ادامه داد: اگر دانشگاه آزاد اسلامی را نداشتیم امروز با چند میلیون جوان بیکار و بیسواد روبرو بودیم که در بهترین حالت بسیاری از آنها از کشور خارج شده بودند. اما امروز، اگر با مشکل بیکاری مواجه ایم بیکاران تحصیلکرده داریم که در حفظ امنیت جامعه این مساله بسیار مهم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد در پایان ابراز امیدواری کرد راه آیت الله هاشمی در دانشگاه آزاد اسلامی و کشور ادامه یابد.

204/200

خبرنگار: مهرنوش زارعی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 734070

وب گردی

وب گردی