محسن هاشمی:  روش عقلانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی زبانزد خاص و عام بود

محسن هاشمی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به امید بسیار اهمیت می‌دادند و معتقد بود ناامیدی کشور را نابود می‌کند، عنوان کرد: در چهار سال اول دولت که همدلی‌ها زیاد بود باعث شد رشد و توسعه ارتقاء یابد. روش عقلانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی زبانزد خاص و عام بود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، در مراسم چهلمین روز از درگذشت آیت الله هاشمی و در مراسمی که از سوی دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، محسن هاشمی فرزند ارشد آیت الله هاشمی با حضور در این مراسم ضمن قدردانی از مردم گفت: باید بگویم این نوع همدردی در مراسم تدفین و تشییع آیت الله با این هجمه مردم باعث تسکین قلب ما شد. ضمن آنکه، از مردم قهرمان تشکر می کنم چرا که شاهد بودیم پیام های تسلیتی ارایه شد که هرکدام از آن روح آیت الله هاشمی را برای ما زنده نگه داشته است.

فرزند ارشد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی ابعاد مختلفی دارد گفت: ایشان در سال 1313متولد شدند و تا 14 سالگی در روستا بودند و بعداز آن تصمیم می گیرند که به قم بروند، سال 27 با امام آشنا می شوند و مرید ایشان می شوند. پدر به واسطه نزدیکی که با امام پیدا می کنند ، امام به وی مسؤلیت هایی را می دهند.

وی ادامه داد: اولین ماموریتی که امام به آیت الله هاشمی رفسنجانی دادند پیگیری کاپیتولاسیون بود ، وی با پولی که امام می دهند رادیویی خریداری و اخبار را پیگیری می کردند.

وی اضافه کرد: از سال های 42تا 57 دوران مبارزات آیت الله هاشمی مطرح است که هفت بار دستگیر می شوند و راهی زندان می شوند، در همین دوران است که کتاب امیر کبیر را نگارش و فلسطین را ترجمه می کنند.

هاشمی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در زندان 22دفترچه را درباب تفسیر قرآن نوشتند که فرهنگ قرآن از آن درآمد که 50 جلد آن تهیه شده است.

وی افزود: در دوران جنگ آینده نگری هایی از خود نشان می دهد، در سال 61 دانشگاه آزاد و سال 63 مترو را مطرح می کند، آن زمان مترو استعماری خوانده می شود اما ایشان علی رغم تمامی مشکلات و معضلاتی که وجود داشت ایستاد او با این ایستادگی نشان داد که ایران می تواند و نگاه ویژه ای به آبادانی داشت. سال های 68تا76 که دوران سازندگی است تلاش کردند که ایران را آباد کند و سازندگی را در کشور به فعل دربیاورد.
اینکه می گویند ایشان به فرهنگ اهمیت نمی داد دیگر چه کاری باید انجام می داد، شما نگاهی به وزاری کابینه وی بیاندازید، شخصی مثل سید محمد خاتمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.


هاشمی بیان کرد: در سال های بعد از 76 تا امروز سعی می کردند اعتدال و عقلانیت را در کشور ایجاد کنند تا کشور با توازن مناسبی پیش برود و سعی کردند به خوبی انجام وظیفه کنند که همیشه در تیر رأس حملات بودند.
وی ادامه داد: در هر دوره شاهد هستیم ایشان یک زبان و تحلیل داشتند. در آخرین روزها همیشه مطرح می کردند که همدلی در کشور و جهان ایجاد نشده، در فقر زدایی نتوانستیم خوب عمل کنیم. ایشان معتقد بودند در کنار آزاد اندیشی اسلامی با همدلی می توان فقر را از میان برد.
فرزند ارشد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت الله می گفتند اعتراف به اشتباه اشکالی ندارد، دانایی مردم باید ارتقا پیدا کند که می تواند باعث انتخاب درست مسولین شوند. آیت الله هاشمی رفسنجانی به امید بسیار اهمیت می دادند و معتقد بودند نا امید کشور را نابود می کند.

خبرنگار: علی درخشان/تایید: سرلک

کد خبر: 734073

وب گردی

وب گردی