عملیات آزادسازی غرب موصل

نخست وزیر عراق آغاز عملیات آزادسازی غرب موصل را به طور رسمی اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛ حیدر العبادی نخست وزیر عراق آغاز عملیات آزادسازی غرب موصل را اعلام کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، حیدر العبادی گفت: سپپیده دم جدیدی سر زده است؛ سپیده پیروزی بزرگ. آغاز صفحه جدیدی از عملیات «این نینوا می آییم» برای آزادسازی بخش غربی شهر موصل را اعلام می کنیم همچنانکه مناطق دیگر را آزاد کردیم به نیروهای دلاورمان اعلام می کنیم با تمام شجاعت و دلاوری برای آزادسازی باقیمانده این شهر به حرکت در آیید و شهروندان را از ظلم و ستم داعش و تروریسم داعش آزاد کنید و آنان را برای همیشه از این ظلم و ستم و تروریسم برهانید.

مأموریت اصلی ما آزادسازی انسان پیش از آزادسازی زمین است. ای دلاوران امتحان بسیار خوبی با آزادسازی سایر مناطق پس داده اید و به مردم و آوارگان اهتمام ورزیده اید و خدمات برای آنان فراهم کرده اید و بار دیگر همچنانکه در گذشته تأکید کرده‌ایم همچنان که با شما این عهد را بسته ایم بر لزوم اهتمام به آنان و رفتار کاملا انسانی با مردم و تأمین همه نیازهای آوارگان تأکید می کنیم. ای دلاوران و ای رزمندگان به نهادهای دیگر ابلاغ کرده ایم تا کمک های بشردوستانه و خدمات را برای مناطق آزاد شده فراهم کنند و به آوارگان اهتمام بورزند و همه کمکهای لازم را تأمین کنند همچنین سازمان های بشردوستانه بین المللی نیز در کنار شما هستند و کمک های ممکن را به عراقی ها در کنارهای نهادهای عراقی عرضه می کنند. شما دلاوری هایتان را به جهانیان با پیشروی ها و پیروزی هایتان و انسجام گسترده بین نیروهای رزمنده و شهروندان و اهتمام به کرامت انسان و احترام به حقوق بشر نشان دادید.

این خط مشی ما در عراق است و ما بیش از دیگران به زندگی شهروندانمان و کرامت و حقوقمان اهمیت قائلیم ای دلاوران به حرکت در آیید و در جنگ مقدس خود به خداوند توکل کنید و پیروزی از طرف خداوند است.

پیش از این هم وزارت دفاع عراق از پخش میلیون ها اعلامیه در غرب شهر موصل با هدف اطلاع رسانی به شهروندان عراقی درباره عملیات قریب الوقوع ارتش ضد تروریست ها در این منطقه خبر داد .

وزارت دفاع عراق اعلام کرد هواپیماهای عراقی میلیون های اعلامیه از آسمان غرب موصل در میان ساکنان این منطقه توزیع کردند .

وزارت دفاع عراق هدف از پخش این اعلامیه ها را اطلاع رسانی به ساکنان غرب موصل درباره عملیات زمینی قریب الوقوع ارتش عراق برای بیرون راندن تروریست های داعش از بخش غربی موصل عنوان کرد.

انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 734117

وب گردی

وب گردی