بیش از 2 هزار میلیارد ریال  زیان های سیل در جهرم فارس

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: براساس برآوردهای اولیه کارشناسان، سیل اخیر به حوزه های مختلف شهری و روستایی شهرستان جهرم 2 هزار و 205 میلیارد ریال زیان رسانده است.

به گزارش ایسکانیوز، خلیل رضاییان، شنبه در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان جهرم اظهار داشت: برای تسهیل و تسریع در امر تخلیه آب از منازل، درخواست بیش از 50 دستگاه پمپ آبکش داده شده که تا چند ساعت دیگر به جهرم ارسال خواهد شد.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم هم در این بازدید گفت: از مجموع 2 هزار و 205 میلیارد ریال خسارت هایی که به بخش های مختلف این شهرستان وارد شده، بندهای خاکی و آبگیرهای شهرستان جهرم با 750 میلیارد ریال بیشترین زیان را متحمل شده است.
علیرضا صحراییان، میزان برآورد زیان های وارده به واحد های مسکونی شهرستان جهرم در سیل اخیر را 500 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این سیل 6 هزار و 710 واحد مسکونی این شهرستان خسارت دیده که از این تعداد بیش از یک هزار و 200 واحد آن نیاز به بازسازی کامل دارد.
به گفته وی، میزان خسارت های وارده به بخش کشاورزی 400 میلیارد ریال، راه و شهرسازی 150میلیارد ریال، شهرداری ها 250میلیارد ریال، آبفای شهری 65میلیارد ریال، آبفای روستایی 30میلیارد ریال و تاسیسات برق 65میلیارد ریال برآورد شده است.

شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
دو سامانه بارشی از شامگاه یکشنبه 24 بهمن ماه 95 هوای استان فارس را تحت تاثیر قرار داد.بارش های گسترده اگر چه باعث خوشحالی مردم استان شد اما در ادامه منجر به سیلاب شد و به برخی زیرساخت ها، منازل روستاییان و بافت فرسوده برخی شهرهای فارس به ویژه در شهرستان های جهرم، فسا و داراب زیان رساند.

خبرنگار: واحد فارس/ منتشرکننده: شاهین زینعلی

800/800

کد خبر: 734128

وب گردی

وب گردی