ایستگاه شارژ موبایل خورشیدی در سایت مرکزی واحد گرمسار طراحی کردند

چهار تن از دانشجویان خلاق و مبتکر دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، به منظور استفاده از انرژی های تجدید پذیر و رفاه حال دانشجویان، ایستگاه شارژ موبایل خورشیدی در سایت مرکزی این واحد دانشگاهی طراحی و اجرا کردند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر رضا رزاقی مدیر گروه مکانیک و هوافضای دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار از اجرای پروژه ایستگاه شارژ موبایل خورشیدی توسط چهار تن از دانشجویان خلاق و مبتکر گروه مکانیک و هوافضا در سایت مرکزی این دانشگاه خبر داد.

رزاقی با بیان اینکه این پروژه با هدف استفاده از انرژی های تجدید پذیر و رفاه حال دانشجویان در یکی از آلاچیق های سایت مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار اجرا شده است گفت: مجتبی رهجو، مصطفی یوسفی و رضا کنشلو دانشجویان ترم آخر مهندسی تکنولوژی مکانیک خودرو با همکاری مجید نوروزی، دانشجوی گروه برق موفق شدند پروژه ایستگاه شارژ موبایل خورشیدی را با راهنمایی دکتر علی باقرنژاد و مهندس حبیب عربی طراحی و احداث کنند.

مدیر گروه مکانیک و هوافضای دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار ادامه داد: این ایستگاه شامل یک پنل خورشیدی 20 واتی به همراه یک اینورتور و 2 باتری بوده که در یک تابلو برق داخل آلاچیق جانمایی شده است. وی افزود: تابلو برق موجود شامل 2 پریز با ولتاژ 220 ولت و 3 خروجی USB جهت شارژ موبایل با کابل شارژ است که دانشجویان می توانند در هنگام فراغت از کلاس های آموزشی از این ایستگاه جهت شارژ موبایل های خود استفاده کنند.

رزاقی با بیان اینکه انرژی های تجدیدپذیر در آینده نقش بسیار مهمی را در تأمین انرژی پایدار در کشور ایفا خواهد کرد گفت: از آنجاییکه کشور ایران و خصوصاً منطقه گرمسار پتانسیل زیادی در خصوص انرژی خورشیدی داراست امید است که این پروژه شروع کارهای تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در حوزه انرژی خورشیدی بوده و این دانشگاه بتواند خدمات موثری را در حوزه انرژی های تجدیدپذیر در سطح منطقه و کشور ایفا کند.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 734148

وب گردی

وب گردی