سالانه بیش از 5 هزار نفر بر تهران در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: به طور میانگین سالانه 5 هزار و 850 نفر در شهر تهران به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران جای جناح و جناح بازی نیست، اظهار داشت: شهر به دست مدیریت شهری اداره می‌شود، به همین دلیل باید به سلامت مردم اهمیت دهیم.

وی با بیان اینکه از همه تخصص‌ها باید وارد شورای اسلامی شهر تهران شوند، افزود: افرادی علمی که در خصوص مدیریت شهری تخصص دارند باید وارد شورا شوند تا تهران را از حالت کما خارج کنند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه باید تهران را دوباره احیا کنیم، گفت: در سال 95 فرهنگستان علوم پزشکی ایران سندی تحت عنوان سند جامع حمایت طلبی کنترل آلودگی هوا و کاهش تبعات آن در سلامت منتشر کرد که بر اساس آن سالانه 5 هزار و 850 نفر در شهر تهران در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

حقانی با بیان اینکه این عدد در کل کشور به 10 هزار نفر در سال می‌رسد، تصریح کرد: بر اساس سند منتشر شده در خصوص ریزگردها و آلودگی هوا، 30 میلیون نفر در کشور در معرض تهدید سلامت هستند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران افزود: هرچه سریعتر باید برای شهر تهران فکری کرد، چراکه این شهر پیشانی نظام است.

وی با بیان اینکه باید در هر شرایطی پاسخگوی مطالبات مردم باشیم، گفت: شورای شهر تنها مکانی برای خدمت رسانی به مردم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 734149

وب گردی

وب گردی