عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی: استیضاح آخوندی رای نمی آورد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی رویکرد سیاسی دارد گفت: معمولا استیضاح های وزرای دولت باید با نگاهی تخصصی،فنی و به دور از هیاهوی سیاسی باشد.

عبدالکریم حسین زاده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز با بیان اینکه مجلس به عنوان وکیل مدافع ملت می تواند در تمامی زمینه هایی که صلاحیت ورود دارد اعمال نظر و دادخواست مطالبه عمومی مردم را بدهد گفت: یکی از ابزار نظارتی مجلس استیضاح است اما وزارت راه و شهرسازی به عنوان یک وزارتخانه‌ای بزرگ با چندین سازمان وابسته که خود این سازمان ها حجم زیادی از کارهای کشور را انجام می دهند تا کنون عملکرد خوبی داشته است ضمن آنکه منافع عمومی ایجاب می کند ما به دنبال عملکرد باشیم ،اما روند فعلی در مورد استیضاح وزیر راه و شهرسازی هیچ گزارش عملکردی را عاید کشور نمی کند.

وی خاطر نشان کرد: می توان گفت در مواقعی دغدغه های نمایندگان نسبت به منافع عمرانی کشور وجود دارد و دراین رابطه طرح سوال می شود و بر مبنای اختیارت و وظایفی که وزیر برعهده دارد،از وی گزارش عملکرد مطالبه می شود اما در مورد تقاضای استیضاح "آخوندی" وزیر راه و شهرسازی این نوع نگاه مشاهده نمی شود.

نایب رییس فراکسیون امید با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز رای نخواهد آورد گفت: در مجلس نهم که به مراتب از این مجلس اصولگراتر بود همین سوالات مطرح شد اما آقای آخوندی در همان مجلس 50 رای هم بالاتر از آرایی که می‎خواست آورد. به نظر من این مجلس هم تکرار همان موضوع خواهد بود و فکر می‎کنم مشکلی برای ادامه کار ایشان نباشد.

حسین زاده در پایان گفت: استیضاح باید محورهای متفاوتی داشته باشد که قطعا یکی از محورها حوادث اخیر خط تبریز-مشهد است که در این صورت نیز باز نمی تواند استیضاح علاج کار باشد بلکه باید در راستای کیفی سازی گام برداریم بنابراین در شرایط فعلی طرح استیضاح را به نفع کشور نمی دانستم.

خبرنگار:علی درخشان/انتشار دهنده:فاطمه سرلک

کد خبر: 734162

وب گردی

وب گردی