کاخ سفید: ترامپ امروز با 4 کاندیدای سمت مشاور امنیت ملی دیدار می‌کند

کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا امروز یکشنبه با 'کیث کلاگ' و سه کاندیدای دیگر برای حضور در سمت مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار و مذاکره خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که جان بولتون نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل، ژنرال 'اچ. آر مک مستر'( H.R. McMaster ) و ژنرال 'رابرت کاسلن'( Robert Caslen) سه کاندیدای دیگر برای حضور در سمت مشاور امنیت ملی آمریکا خواهند بود.
مایکل فلین مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا پیش از این به دلیل آنچه که تماس تلفنی با سفیر روسیه در آمریکا عنوان شده است، مجبور به استعفا شد. فلین در استعفا نامه اش از ارائه اطلاعات ناقص به ترامپ در ارتباط با روابط با روسیه سخن گفته است.
اسپایسر خاطرنشان کرد، ترامپ برای حدود یک هفته است به دنبال مشاور امنیت ملی جدید آمریکاست و ممکن است کاندیداهای بیشتری را به این لیست اضافه کند. وی افزود که ژنرال دیوید پترائوس رئیس سابق سازمان سیا در میان کاندیداها برای این سمت قرار ندارد.
برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که ' کیث الکساندر' رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و 'ری اودیرنو' رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا در میان کاندیداهای احتمالی خواهند بود.
به دنبال کناره گیری فلین از این سمت، انتخاب مشاور جدید امنیت ملی آمریکا به چالشی برای ترامپ تبدیل شده است.
در همین حال، ترامپ در جدیدترین اظهارنظرش مقابل خبرنگاران اعلام کرد: ظرف چند روز آینده در مورد سمت مشاور امنیت ملی آمریکا تصمیم گیری خواهم کرد.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 734175

وب گردی

وب گردی