هاشمی: دستورات لازم جهت بررسی مشکلات تیم هاکی صادر شد

صبح امروز شصت و نهمین جلسه هیات اجرایی شورای المپیک آسیا با حضور شیخ احمد و کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در ساپوروی ژاپن برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک که بعنوان عضو هیات اجرایی شورای المپیک آسیا جهت حضور در این نشست به ساپوروی ژاپن محل برگزاری بازیهای آسیایی زمستانی سفر کرده بود در خصوص نشست فوق گفت: نشست بسیار خوبی داشتیم که بیشتر به گزارشات میزبانان بازیهای پیش رو و بررسی رشد و تحول ورزش های زمستانی در آسیا اختصاص داشت.

وی افزود: در نشست امروز هیات اجرایی شورای المپیک آسیا، ابتدا شیخ احمد الفهد رییس شورای المپیک از سازماندهی کمیته ملی المپیک ژاپن و کمیته برگزاری بازیهای زمستانی آسیایی در ساپورو تقدیر و تشکر کرده و از توسعه ورزش های زمستانی در قاره آسیا ابراز خرسندی کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: شیخ احمد در این نشست عنوان داشت در گذشته میزبانی بازیهای آسیایی زمستانی محدود به چند کشور خاص می شد ولی امروز شاهدیم در دیگر کشورها و از جمله در آسیای میانه شاهد برگزاری این رقابتها هستیم که این امر حاکی از پیشرفت و توسعه ورزش های زمستانی و توجه به آن در کشورهای مختلف این قاره است.

هاشمی تصریح کرد: شیخ احمد همچنین در خصوص مقر شورای المپیک آسیا که بعلت تعلیق کمیته المپیک این کشور و مشکلات شورا با دولت کویت و مسائلی که در ارتباط با اداره امور ورزش قاره پیش آمده اظهار داشت که موضوع همچنان در دست پیگیری حقوقی است و گزارش نتایج نهایی آن متعاقبا به اطلاع اعضای هیات اجرایی خواهد رسید.
هاشمی خاطر نشان کرد: در ادامه نشست امروز هیات اجرایی OCA مسئولین کمیته برگزاری بازهای آسیایی جاکارتا 2018 و بازیهای داخل سالن 2017 عشق آباد گزارشات خود را مبنی بر چگونگی برگزاری بازیها و همچنین آماده سازی اماکن ارائه دادند که گزارشات مربوطه مورد تصویب اعضای هیات اجرایی قرار گرفت و همچنین در ادامه این نشست مسئولین دفتر همبستگی کمیته بین المللی المپیک (سولیداریتی) در خصوص فعالیت های چهار ساله قاره آسیا که توسط دفتر مذکور تهیه گردیده بود گزارش مبسوطی ارائه کردند.

وی تصریح کرد: در ادامه نشست امروز در خصوص مشخص شدن جلسه بعدی هیات اجرایی شورای المپیک آسیا نیز تصمیم گیری شده و مقرر گردید نشست بعدی سپتامبر 2017 در حاشیه برگزاری بازیهای آسیایی داخل سالن در عشق آباد برگزار گردد.

رئیس کمیته ملی المپیک در خاتمه با اشاره به مشکلات پیش آمده برای تیم ملی آیس هاکی اظهار داشت: در خصوص مشکلات پیش آمده برای تیم ملی آیس هاکی اعزامی به بازیهای آسیایی ساپورو روز گذشته با مسئولین تیم ملاقات کرده و بعد از شنیدن گزارشات کامل این مسئله نشستی با حیدر فرمان مسئول امور مسابقات شورای المپیک آسیا داشتیم و از وی خواستیم تا بررسی های لازم انجام و در خصوص دلایل جلوگیری از عدم مسابقه تیم آیس هاکی گزارش لازم را ارائه دهند و همچنین دستورات لازم به دبیر کل کمیته ملی المپیک جهت بررسی موضوع بر اساس سوابق و مستندات موجود در کمیته داده شده تا بعد از ارائه گزارش مسئولین ذیربط در شورای المپیک آسیا و کمیته برگزاری بازیها و دبیر کل کمیته ملی المپیک نتایج آن توسط او اعلام گردد.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده: آرش محمدی

604

کد خبر: 734176

وب گردی

وب گردی