ورود مرغ و پرنده از استانهای همجوار به شهرستان بویراحمد ممنوع است

نشست اضطراری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان بویراحمد به ریاست سید محمدکاظم نظری فرماندار شهرستان و با حضور رئیس مرکز بهداشت، رئیس دامپزشکی، رئیس محیط زیست، نیروی انتظامی و دیگر کارشناسان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز،سید محمد کاظم نظری، فرماندار بویراحمد در این نشست گفت: دستگاه‌ها برای مقابله با آنفلوانزای حاد پرندگان آماده باشند.

وی با بیان اینکه این جلسه به منظور پیشگیری از بیماری آنفلوانزای پرندگان تشکیل شد، افزود: خوشبختانه تاکنون در بویراحمد گزارش نشده اما با توجه به سرعت شیوع بیماری احتمال درگیر شدن شهرستان زیاد است.

نظری با تاکید بر اینکه پیشگیری مهمترین راهکار مقابله با بیماری است، بیان کرد: تمهیداتی را برای مقابله با آلودگی اندیشیدیم و مصوباتی داشتیم که این موضوع نیازمند اطلاعات و همکاری خوب مردم است، بنابراین تقاضا می‌شود از خرید طیوری که مهر دامپزشکی ندارد، خودداری کنند و طیوری که بدون نظارت و مهر به فروش می‌رسند، مصرف نکنند.

فرماندار بویراحمد گفت : اگر بیماری در روستایی بروز کرد نیازمند همکاری مردم هستیم که پرندگان معدوم شوند تا سایر مناطق آلوده نشوند.

نظری تصریح کرد: با توجه به شیوع سرما و آنفلوانزای انسانی که شایع است در صورت بروز آنفلوانزای پرندگان امکان دارد تلفیق این دو بیماری به صورت تشدید شده ای پیش آید، بنابراین باید پیشگیری شود تا کم هزینه‌تر و ساده‌تر مقابله کنیم.

وی ادامه داد: متعاقب مصوبات جلسات استانی ورود پرندگان طیور کشته و زنده آلوده از استان‌های فارس، اصفهان و منطقه لردگان ممنوع است.

فرماندار بویراحمد عنوان کرد: با تمهیدات لحاظ شده خسارات احتمالی را به حداقل می‌رسانیم.

نظری تاکید کرد: در صورت شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد در شهرستان مستلزم همکاری تمامی دستگاه‌ها از جمله شهرداری، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و حمل و نقل و پایانه‌ها هستیم تا با ماشین‌آلات معدوم‌سازی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مراکز بهداشت و خانه‌های بهداشت در سطح شهرستان باید مرتب موارد را رصد کنند تا در صورت مشاهده موارد پیشگیرانه اعمال شود، گفت: تمامی دستگاه‌ها و نهادها از جمله نیروی انتظامی، راهداری و حمل نقل، راه و شهرسازی، دادستانی و غیره همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار بویراحمد اضافه کرد: دستگاه‌های مربوطه آمادگی لازم را برای مقابله با آنفلوانزای حاد پرندگان داشته باشند

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 734179

وب گردی

وب گردی