رویداد از ایده تا کسب و کار  برگزار شد

رویداد «از ایده تا کسب و کار» به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، رویداد از ایده تا کسب و کار با حضور دکتر اخوان بهابادی معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، دکتر سالازهی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی سیستان و بلوچستان، دکتر نظری مدیر امور اجتماعی دفتر بنیاد ملی نخبگان کشور، دکتر پهلوانی مدیر بنیاد نخبگان استان، مهندس جهان تیغ مدیر کل فنی و حرفه ای استان و جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

دکتر سالارزهی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با اشاره به محوریت کارآفرینی در دانشگاه های نسل سوم به ترویج کارآفرینی و ایده پردازی با برگزاری رویدادهای مرتبط تاکید و الگوهای موفق در حوزه کارآفرینی جهانی را بیان کرد.

وی استفاده از پتانسیل‌های بومی منطقه، صنایع خلاق، صنایع دستی، گردشگری و ارایه راهکارهای نوآورانه در حوزه های مختلف توسعه ای را راهگشای اقتصاد و اشتغال پایدار استان و کشور عنوان کرد.

عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در این برنامه گفت: برگزاری این گونه رویدادها فرصت پروراندن ایده ها، مدل های کسب و کار و زمینه رشد سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوآورانه را فراهم می کند.

وی افزود: ایده های ارایه شده توسط جوانان و نخبگان در این رویداد مورد حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار قرار خواهند گرفت.

در رویداد از ایده تا کسب و کار، 55 نفر از شرکت کنندگان به ارائه ایده های جدید کسب و کار پرداختند و پس از بررسی های صورت گرفته 12 تیم تشکیل شد.

پس از ارائه تیم ها و داوری ایده ها، تیم های سی شو، تمساح مهربان و دوزی به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند و در پایان این رویداد نیز از تیم های برگزیده و عوامل اجرایی تقدیر شد.

در این رویداد محورهای ایده پردازی گردشگری، شیلات، فناوری اطلاعات، صنایع دستی، صنایع خلاق، گیاهان دارویی، فرهنگی و هنر و ایده های آزاد مرتبط با منطقه ارائه شد که با کمک مربیان کارافرینی این ایده ها هدایت و راهنمایی شدند.

به تیم های برتر اول تا سوم جوایز ارزنده نقدی و به اعضای تیم دانشجویان مراکز علمی کاربردی و دانشگاه بین المللی چابهار تخفیف ویژه 50 درصدی در شهریه یک نیم سال اعطا شد.

همزمان با برگزاری رویداد از ایده تا کسب و کار؛ نمایشگاه صنایع دستی و خوراکی های سنتی با همکاری مرکز علمی کاربردی فنی و حرفه ای و مرکز علمی کاربردی شهرداری چابهار نیز برگزار شد که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 734229

وب گردی

وب گردی