خجسته:  بازگشت اولویت فلسطین به جهان اسلام رسواکننده جریان‌های نفاق در منطقه است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین گفت: در واقع بازگشت اولویت فلسطین به جهان اسلام رسوا کننده جریان های نفاق و تکفیر و دشمنی های نهانی در منطقه است و همه سناریوهای ضد اسلامی غرب و رژیم صهیونیستی در منطقه را خنثی می سازد.

به گزارش ایسکانیوز، در آستانه برگزاری ششمین همایش حمایت از انتفاضه فلسطین با حضور هیئت های پارلمانی و بلند پایه و سازمان های مردمی حامی فلسطین، مراسم بزرگ راهپیمایی خانوادگی "همه برای فلسطین" با هدف حمایت از فلسطین برگزار شد.

امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین‌، ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین و حجت‌الاسلام میثم امرودی رئیس کمیته فرهنگی ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین (که‌ ۳ اسفند‌ برگزار می‌شود) در این همایش سخنرانی کردند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه بیداری امت های اسلامی برای مقابله با دشمن صهیونیستی و به فراموشی نسپردن مساله فلسطین است.

امیر خجسته گفت: امام (ره) می فرمودند فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است و قدس عزیز باید آزاد شود همین طور مقام معظم رهبری نیز فرمودند قدس عزیز به شرط اتحاد و هم گرایی امت های اسلامی به زودی آزاد خواهد شد.

وی ادامه داد: راهپیمایی امروز هم با همین هدف برگزار شد تامردم با شعار «همه برای فلسطین» آشنا شوند و امیدواریم در روز سه شنبه (3 اسفند) که این کنفرانس بین المللی برگزار می شود شاهد حضور پرشور مردم باشیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اهداف این کنفرانس بیداری و به فراموشی نسپردن مسئله فلسطین است افزود: امیدواریم با وحدت و همدلی در همه کشورهای اسلامی و غیراسلامی شاهد رهایی فلسطین از چنگال اسرائیل غاصب باشیم.

وی ادامه داد: اسرائیل امروزه در منطقه جایگاهی ندارد اگر تا دیروز اسرائیل منافع آمریکا را حفظ می کرد، امروزه می بینیم آمریکا و همه کشورهای استکباری در تلاش برای حفظ اسرائیل هستند و بسیاری از دولت های خود فروخته عربی نیز چهره واقعی خود را در حمایت از اسرائیل آشکار کرده اند.

وی افزود: این کنفرانس بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم هرچه پرشورتر برگزار شود.

امیر خجسته با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در آذرماه 1369 در دیدار شرکت‌‌کنندگان در اولین کنفرانس اسلامی فلسطین که فرمودند: "در مسأله فلسطین، آنچه که هدف است، استنقاذ فلسطین است؛ یعنی محو دولت اسرائیل. فرقی بین سرزمینهای قبل از سال 67 و بعد از آن نیست. هر یک وجب از خاک فلسطین، یک وجب از خانه مسلمین است. هر حاکمیتی غیر از حاکمیت مردم فلسطین و حاکمیت مسلمین بر کشور فلسطین، حاکمیت غاصب است." تصریح کرد: با توجه به این بیانات کمک همه جانبه به مردم فلسطین و حمایت کامل از آنان واجب بر همه مسلمانان است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین تاکید کرد: در واقع بازگشت اولویت فلسطین به جهان اسلام رسوا کننده جریان های نفاق و تکفیر و دشمنی های نهانی در منطقه است و همه سناریوهای ضد اسلامی غرب و رژیم صهیونیستی در منطقه را خنثی می سازد. بر این اساس ششمین کنفرانس بین المللی فلسطین در این شرایط حساس منطقه و بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این نخبگانی که از کشورهای مختلف در این کنفرانس گرد آمده اند باید با اخذ تصمیماتی شجاعانه به مسئولیت هایی که در ابعاد انسانی، اخلاقی و دینی دارند، عمل کنند.

خجسته در پایان سخنرانی خود در این همایش با قدردانی از مردم گفت: مردم ایران همواره ثابت کرده‌اند که در همه عرصه‌های دفاع از مظلوم به ویژه مظلومان فلسطینی در صحنه بوده‌اند.

گفتنی است؛ در این راهپیمایی که اقشار مختلف مردم تهران به ویژه فعالان حوزه حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مبارزه با صهیونیسم و برگزار‌کنندگان ششمین همایش بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین حضور داشتند‌، شرکت‌کنندگان با سر‌دادن شعارهای ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی، خشم و نفرت خود را از سیاست‌های آمریکا و رژیم‌صهیونیستی علیه ملت‌های مظلوم دنیا به ویژه مردم مظلوم فلسطین ابراز داشتند.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 734239

وب گردی

وب گردی