وزیر دفاع ارمنستان: تعمیق روابط امنیتی و دفاعی با تهران اولویت ایروان است

ویکن سرکیسیان وزیر دفاع ارمنستان در اجلاس امنیتی مونیخ گفت: برقراری و تعمیق روابط با ایران و گرجستان در راهبرد امنیتی و دکترین نظامی ارمنستان بسیار اهمیت دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، پایگاه خبری لراگیر ارمنستان روز یکشنبه به نقل از سخنان وزیر دفاع این کشور در نشست مونیخ نوشت: با ایران و گرجستان روابط دیرینه ای داریم و در هر دو کشور کانون جمعیتی ارامنه بسیار بزرگی زندگی می کنند.
سرکیسیان افزود: ایران همیشه دوست ارمنستان بوده و ایروان و تهران توانسته اند، روابط حسن همجواری را بر اساس احترام متقابل برقرار کنند و ادامه دهند.
وی همچنین اظهار کرد: ایران در زمینه مناقشه قره باغ هم رویکرد متعادلی دارد و به تلاش های خود با هدف کمک به حل و فصل عادلانه مناقشه ادامه می دهد.
وزیر دفاع ارمنستان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در قبال میراث فرهنگی ارامنه احترام بسیار زیادی نشان می دهد و همراه کلیسای حواریون ارمنی تلاش های گسترده ای را برای ثبت چهار کلیسا در فهرست آثار یونسکو انجام داده است.
سرکیسیان در پایان گفت: روابط ارمنستان و ایران الگویی برای خویشتنداری دینی، احترام متقابل و گفت وگوی تمدن ها است.
در کنفرانس امنیتی سه روزه مونیخ که از جمعه آغاز شده، موضوعات مهم بین المللی از جمله آینده پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، نظم جهانی، امنیت انسانی، تروریسم و افراط گرایی، مسائل منطقه‌ای شامل آسیای جنوب شرقی و شبه جزیره کره، جهان عرب، سوریه و اوکراین با حضور صدها مقام و شخصیت از کشورهای مختلف از جمله هیات ایران به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بررسی می شود.
ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 734289

وب گردی

وب گردی