تاسیس دو کانون جدید «بروا» و «قرآن و عترت» در واحد سقز

بها الدین رحمانی گفت: دو کانون بروا و قرآن و عترت از کانون هایی هستند که تاسیس آنها در برنامه های آینده واحد سقز قرار دارد و مجوز آنها دریافت شده است.

بها الدین رحمانی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز در گفت وگو با ایسکانیوز در رابطه با برنامه های فرهنگی واحد گفت: در حال حاضر سه کانون در واحد سقز در حال فعالیت هستند که اولین کانون با نام کانون ادبی کازیبه به فعالیت های ادبی می پردازد. همچنین کانون حلال اهمر در کنار کانون محیط زیست رازیانه از دیگر کانون های فعال این واحد هستند. همچنین دو کانون بروا و قرآن و عترت از کانون هایی هستند که تاسیس آنها در برنامه های آینده واحد قرار دارد و مجوز آنها دریافت شده است.

او گفت: در واحد سقز همایشی برای تکریم از شیخ حسن مولان آباد در رابطه با شخصیت و آثار ایشان برگزار شده که مورد توجه بسیاری از علاقمندان قرار گرفته است. این واحد در نظر دارد تا در صورت بهبود شرایط مالی در بخش طرح های ماندگار فرهنگی مسجدی را که نقشه کشی آن هم انجام شده به اثری ماندگار در این طرح اختصاص دهد. در بخش نشریات فرهنگی کانون ادبی کازیبه درخواستی انجام داده است که در صورت تایید نشریه ای نیز در این واحد تاسیس می شود.

وی افزود: نمایشگاه عکاسی با موضوع دفاع مقدس از جمله نمایشگاه های فرهنگی واحد سقز بوده است. همچنین در ایام دهه فجر سه نشست دانشجویی با محوریت موضوعات مذهبی تحت عناوین نماز و آثار آن، تربیت قرآنی و حجاب و عفاف در واحد سقز برگزار شد. نمایش گاهی نیز برای دهه فجر برنامه ریزی کرده بودیم که به دلیل شرایط بد آب و هوایی لغو شد.

رحمانی در پایان با اشاره به برگزاری کارگاه های مختلف اظهار کرد: از جمله کارگاه هایی که در این واحد برگزار شده می توان به کارگاهی با موضوع اعتیاد برای دانشجویان، اساتید و کار کنان اشاره کرد. در همین راستا کارگاه هایی تحت عنوان مهارت های زندگی، مهارت های قبل از ازدواج، آسیب های اجتماعی در رابطه با طلاق،کارگاه آسیب های فضای مجازی و مدیریت خشم نیز از دیگر کارگاه های برگزار شده در این واحد است.

خبرنگار: محمد بهتری راد/منتشر کننده: ساجده سلیمی

503500

کد خبر: 734328

وب گردی

وب گردی