65درصد فرانسوی ها با ادامه نامزدی «فرانسوا فیون» در انتخابات ریاست جمهوری مخالفند

نتایج نظرسنجی موسسه «ایفوپ Ifop» فرانسه نشان می دهد که 65 درصد از مردم این کشور با ادامه نامزدی «فرانسوا فیون» جمهوریخواه در انتخابات 2017 ریاست جمهوری این کشور، مخالف هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه با اشاره به نظرسنجی یاد شده در نشریه «ژورنال دو دیمانش»، اعلام کرد: این در حالی است که 70 درصد حامیان جمهوریخواهان خواستار ادامه نامزدی فرانسوا فیون هستند.
این نتایج در شرایطی منتشر شده است که نامزد احزاب راست و میانه فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بر حضورش تا پایان انتخابات تاکید کرده و گفته است هرگز از رقابت های انتخاباتی کناره گیری نمی کند.
شبکه تلویزیونی فرانس 24 در این باره گزارش داد: فیون با وجود همه انتقادها و اتهام زنی ها تاکید کرده است که هرگز از رقابت های انتخاباتی کناره گیری نمی کند و تا دستیابی به پیروزی پیش می رود.
این در حالی است که این نامزد جمهوریخواه فرانسه پیشتر در مصاحبه با روزنامه «فیگارو» گفته بود که در صورت وارد شدن اتهام رسمی به وی، از نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه کناره گیری می کند.
این گزارش می افزاید: با وجود افشاگری ها، نظرسنجی ها حاکی است که فیون با اختلافی اندک شانه به شانه امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه روی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به پیش می رود.
پیش از افشاگری های مالی علیه فیون و همسرش، وی پیشتاز رقابت های انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بود.
نظرسنجی ها همچنین حاکی است که فیون یا ماکرون قادر خواهند بود در دور دوم انتخابات در ماه مه، مارین لوپن رهبر پیشتاز حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه را شکست دهند.
فیون که ابتدا یکی از نامزدهای پیشتاز نظرسنجی ها بود، اواخر ژانویه گذشته در نتیجه آنچه که درباره رسوایی همسرش گفته شد، محبوبیتش را از دست داد.
همسر فیون متهم است که به ازای مشاغل ساختگی و کاری که انجام نداده، مبالغی را دریافت کرده است.
رسانه های فرانسه همچنین استخدام فرزندان فیون به عنوان دستیاران پارلمانی اش را بین سال های 2005 و 2007 زیر سئوال برده اند.
پلیس فرانسه تحقیقات درباره این پرونده را در محل مجله ای که «پنه لوپه» همسر فیون پیشتر در آن کار می کرد و نیز در سنای فرانسه، انجام داده است.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری فرانسه هر پنج سال یکبار انتخاب می شود و بر اساس اعلام وزارت کشور، انتخابات 2017 ریاست جمهوری فرانسه در دو مرحله، روزهای 23 آوریل و هفت می (سوم و هفدهم اردیبهشت 96) برگزار می شود.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 734329

وب گردی

وب گردی