صادقی: طرح تامین امنیت جلسات قانونی با اشکالات عدیده ای مواجه است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح تامین امنیت جلسات قانونی ،عمومی و عرفی طرحی خام است گفت: کلیات و جزئیات این طرح با مشکلات عدیده ای مواجه است که باید بازنگری شود.

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح تامین امنیت جلسات قانونی ،عمومی و عرفی به خبرنگار ایسکانیوز گفت: این طرح هنوز در قالب رسمی در مجلس مطرح نشده است و به نظر من طرح دقیقی نیست چرا که این موضوع با اشکالات عدیده ای مواجه است که نیاز به بازنگری و ریز بینی صحیح دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در میان برخی رسانه ها عنوان شده بود که این طرح منتسب به فراکسیون امید است خاطر نشان کرد:این طرح پیشنهاد یکی از نمایندگان اصولگرای معتدل یعنی آقای یوسفیان ملا نماینده آمل بود و تعدادی از نمایندگان اعم از اصولگرا و اصلاح طلب آن را امضا کردند و موکدا عنوان شده که این طرح فراکسیون امید نیست و این اشتباه بوده و برخی رسانه ها در آن غلو صورت داده اند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این طرح متن دقیقی ندارد افزود: عنوان این طرح تامین امنیت برگزاری و پیشگیری از اخلال در مراسم‌ها بوده و هدف از ارائه این طرح این بوده که با کسانی که جلوی آزادی بیان را می گیرند و هرگونه حرکتی که در جهت بی امنی و بر هم زدن آرامش مراسم باشد برخورد شود اما با توجه به مواردی که در برخی موضوعات این طرح مطرح است باید گفت که اشکالات عدیده ای به این طرح وارد است.

صادقی در تکمیل گفته های خود اذعان کرد: ما کلیات این طرح را تایید کردیم چرا که وجود امنیت در سخنرانی ها را بالا می برد و این امر سبب ساز این خواهد شد تا از هرگونه تحرکاتی که سوگیری دارد کنترل و برخورد شود اما در خصوص جزئیات بنا را بر این گذاشتیم تا موارد این طرح در کمیسیون مطرح شود و جزئیاتی که مشخص نیست اطلاح شود.

وی در پایان با بیان اینکه نگاهی به جزئیات این طرح نکرده‌ایم، ا اشاره کرد: این موضوع از مجلس نهم مطرح شده و هدف آن برخورد با اخلالگران به ویژه با گروه های فشار چه اصلاح طلب و چه اصولگرا در مراسم‌ها می‌باشد ضمن آنکه هنوز به دلیل ضعف هایی که بر این طرح وجود دارد این موضوع قابل طرح نیست و باید کلیات و جزیات این طرح مورد پایش تخصصی قرار گرفته و بعد در صحن مطرح شود.

خبرنگار:علی درخشان/انتشار دهنده:فاطمه سرلک

کد خبر: 734345

وب گردی

وب گردی