از اعلام خیابانی به نام «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» تا فراموشی کسبه پلاسکو

اعضای شورای شهر در جلسه امروز شورای شهر تهران نظرات خود را در مورد مباحث مختلف شهری بیان کردند.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی چمران در آغاز سیصد و سی و یکمین جلسه شورای شهر با اشاره به قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد گفت: قهرمانی تیم ملی کشتی در مسابقات جام جهانی را به همه مردم ایران ، قهرمانان و به ویژه قهرمانان شورا تبریک می گوییم و امیدواریم این راه ادامه دار باشد.

در ادامه جلسه رییس شورا همچنین از اعضای شورا ، کمیسیون برنامه و بودجه و مسئولین شهرداری به خاطر اهتمام در بررسی و تصویب بودجه سال 96 شهرداری تهران، تقدیر و تشکر کرد .

همچنین مجتبی شاکری رئیس کمیته فر هنگی شورا نیز در تذکر پیش از دستور خود خواستار ارائه گزارش مبسوط توسط دو کمیته موظف از سوی شورای شهر برای بررسی ابعاد حادثه پلاسکو شد و افزود: انتظار این است که شهدای آتش‌نشان هر چه زودتر در زمره «شهید خدمت» قرار گیرند و معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تهران در این رابطه به شورا گزارش ارائه دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه 29 اسفند به دلیل تقارن با تعطیلات نوروز، زمان مناسبی برای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها نیست، خواستار تغییر این روز شد و از رییس شورای شهر تهران درخواست کرد دغدغه اعضای شورای شهر را به وزارت کشور منتقل کند.
شاکری خاطرنشان کرد: نامزدها با این زمان‌بندی نامناسب مستأصل خواهند شد و در نتیجه شاهد کاهش مشارکت و حضور آنان در این دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا خواهیم بود. از این رو حتی اگر قانون مجوز تغییر این تاریخ را نمی‌دهد، وزارت کشور و فرمانداری می‌توانند تمهیداتی بیاندیشند تا استعلام‌های قضایی و تحویل مدارک چند روز زودتر و از نیمه اسفند آغاز شود.
رییس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران از پیشنهاد شش معبر برای نامگذاری به نام شش تن از علما و افرادی که قرار بوده معابری به نام آنها نامگذاری شود خبر داد و گفت: اعضای شورای شهر می‌توانند در صحن شورا در این رابطه که کدام معبر به نام این افراد نامگذاری شود تصمیم‌گیری کنند. بر این اساس به زودی معابری به نام‌های آیت‌الله حق‌شناس، آیت‌الله ابوترابی، آیت الله هاشمی رفسنجانی ، آیت‌الله مجتبی تهرانی، آیت‌الله فاضل لنکرانی وآیت الله خوشوقت نامگذاری خواهد شد.

بنا بر اعلام سایت شورای شهر، علی صابری عضو کمیسیون حقوقی نیز در ادامه تذکرات با اشاره به این موضوع که آموزش مسائل حقوقی در سازمان صداو سیما جدی گرفته نمی شود،تصریح کرد: چند وقت پیش رییس سازمان بیمه مصاحبه ای در رابطه با خسارت زدن به خودروهای گران قیمت داشته که بر اساس آن سقفی برای پرداخت خسارت تعیین کرده بودند.

وی ادامه داد : این مصاحبه سبب شد تا سرگردانی های بسیاری برای شهروندان ایجاد شود همچنانکه پرداخت مابقی خسارت بیشتر از سقف اعلام شده بلاتکلیف ماند.

صابری افزود : لذا صدا و سیما می‌بایست در اطلاع رسانی و رصد اخبار در موارد آموزش حقوقی موارد منتشره را قبل از انتشار از صافی کارشناسان حقوقی بگذارند تا شهروندان در این زمینه دچار مشکل نشوند.

در ادامه جلسه عبدالحسین مختاباد نیز با اشاره به فراموشی حادثه پلاسکو، گفت : حادثه ساختمان پلاسکو کم کم دارد از ذهن ها پاک می شود حال آنکه هنوز کسبه و کارگران این ساختمان مشکلشان آن هم در آستانه شب عید حل نشده است .

وی ادامه داد: اکنون زمانی است که ما و سایر دستگاه های مسئول باید وظیفه خود را انجام دهیم و به بازماندگان این حادثه رسیدگی کنیم.

به گزارش ایسنا، اسماعیل دوستی عضو کمیسیون حمل ونقل نیز گفت : این روزها مشکلاتی در خوزستان به وجود آمده که هم مردم و هم دولت درگیر این مشکلات هستند. مشکلاتی نظیر ریز گرد ها و سیلاب ها که دولت با تمام توان در پی حل این موارد است .

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی باید دولت را تشویق کرد تا با یک فضای همدلی هر چه سریعتر روند زندگی هموطنان گرفتار در بلایای طبیعی را به روند معمول بازگردانیم، اظهار داشت: در چنین شرایطی روزنامه همشهری در پی بداخلاقی رسانه‌ای عنوان می‌کند همه این مشکلات تقصیر دولت است و آهنگ روزنامه همشهری در انتقاد به دولت تند است و نیاز به تغییر دارد .

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 734466

وب گردی

وب گردی