احداث باشگاه های فرهنگی ورزشی در مناطق محروم/تجلیل از قهرمانان کشتی در دانشگاه‌آزاد اسلامی/کمیل قاسمی در روز مسابقه با حریف آمریکایی تجسم غیرت ایرانیان بود

دومین مجمع عمومی عادی سالیانه باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور دکتر میرزاده و سایر اعضا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) گفت: فقدان ایشان یک ضربه سنگین ملی بود و تحمل فراق ایشان برای بنده که بیش از 37 سال در کنار آیت الله بودم بسیار سخت و طاقت فرساست.

احداث باشگاه های فرهنگی ورزشی در مناطق محروم

وی با بیان اینکه دانشگاه در حوزه ورزش برنامه های ویژه ای دارد، گفت: احداث باشگاه های فرهنگی ورزشی در مناطق محروم و ثبت باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی باید در اولویت های معاونت ورزش قرار گیرد.

دکتر میرزاده با بیان اینکه توسعه ورزش در کشور ما خدمت بزرگی است، افزود: از سه سال و نیم قبل بمنظور توسعه و حمایت از ورزش، هرساله دو درصد از اعتبارات دانشگاه به امور ورزشی اختصاص داده شده است.

وی به نبود مشکل انضباطی در میان تیم های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: شاید یکی از دلایل اینکه تا کنون هیچ کمیته انضباطی برای تیم های ورزشی دانشگاه تشکیل نشده، این است که بیشتر جمعیت ورزشی ما را دانشجویان تشکیل می دهند و به همین خاطر است که تحصیلات عالیه موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود.

تجلیل از قهرمانان کشتی در دانشگاه‌آزاد اسلامی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین ضمن ابراز خرسندی از کسب مدال توسط ورزشکاران این دانشگاه در مسابقات جهانی کشتی، گفت: در روزهای آتی جلسه ای با حضور ورزشکاران و قهرمانان کشتی به منظور تجلیل و قدردانی از آنان که اعتباری ملی و بین المللی برای ایران به ارمغان آوردند، در دانشگاه‌آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

وی افزود:کمیل قاسمی در روز مسابقه با حریف آمریکایی تجسم غیرت همه ایرانیان بود، درود بر این جوان و پهلوان نامی ایران که ملت را سرافراز کرد.

هزینه کردن در ورزش سرمایه گذاری است

دکتر میرزاده با بیان اینکه هزینه کردن در ورزش سرمایه گذاری است و قطعا نتیجه آن یک دستاورد است، گفت: توسعه ورزش، کاری برای نوسازی اجتماعی و سلامت جوانان است و نباید میان ورزش بانوان و آقایان تفاوتی قائل شد.

ایجاد دوره آموزش های کاربردی کوتاه مدت در حوزه ورزش

وی ضمن پیشنهاد ایجاد دوره های آموزش های کاربردی و کوتاه مدت در حوزه ورزش به ویژه در واحد الکترونیک ، گفت: در حال حاضر 21 هزار دانشجو در واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند و ما 9 هزار و 500 دانشجوی خارجی داریم که هزار و 500 نفر آنان در خارج از کشور زندگی می کنند.

دادکان: در طول 4 سال گذشته حتی یک کمیته انضباطی نداشته ایم

دکتر محمد دادگان معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) گفت: متاسفانه جامعه ورزشی کشور یکی از طرفداران واقعی خود را از دست داد. آیت الله نسبت به ورزش خصوصآ ورزش بانوان علاقه بسیاری داشت و همواره از آن پشتیبانی می کرد.

وی به تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این باشگاه سال گذشته با حمایت دکتر میرزاده تاسیس شد که امیدواریم خدمتی برای جوانان و دانشجویان در توسعه ورزش باشد.

دکتر دادگان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر 21 تیم ورزشی در دانشگاه حضور دارند که 11 تیم آن را آقایان و 10 تیم را بانوان تشکیل میدهند. خوشبختانه در سال گذشته از مجموع 20 تیم دانشگاه آزاد اسلامی توانستیم 12 عنوان قهرمانی، 6 نائب قهرمانی ، 1 عنوان مقام سومی و 5 سهمیه آسیایی را کسب کنیم.

دادگان اظهار داشت: در حال حاضر ما در دانشگاه آزاد اسلامی 423 نفر ورزشکار حرفه ای، مربی و سرپرست داریم که از دانشگاه‌آزاداسلامی در سه پروسه مالی حقوق و مزایا دریافت می کنند.

معاون ورزش دانشگاه‌آزاد اسلامی با بیان اینکه در طول 4 سال گذشته حتی یک کمیته انضباطی نداشته ایم، گفت: خوشبختانه ورزشکاران ما در 21 رده تیمی تا کنون حتی یک مشکل انضباطی نداشته اند که این از افتخارات ما است.

تاسیس شعبات باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در استان ها

همچنین معاون ورزش دانشگاه‌آزاد اسلامی به ارائه پیشنهاداتی پرداخت که از جمله‌آن می توان به اخذ مجوز احداث باشگاه و منفک شدن آن از معاونت ورزش، جذب اسپانسر، انعقاد قرارداد میان باشگاه و دانشگاه، تاسیس شعبات باشگاه در استان هایی که امکانات و توانایی های لازم را دارند اشاره کرد که تمام موارد با اکثریت آرا تصویب شد.

زرهانی: احداث 100 مدرسه ورزش در برنامه ششم توسعه

در ادامه جلسه دکتر زرهانی رییس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از مدارس سما پرداخت و گفت: در حال حاضر 32 مدرسه ورزش در سازمان سما وجود دارد که از اهداف ما در برنامه پنج ساله پیش رو احداث 100 مدرسه ورزش است.

وی افزود: همچنین به موازات توسعه ورزش در خصوص سلامت نیز سرمایه گذاری هایی صورت گرفته است که از جمله آن می توان به اجرای پرونده سلامت الکترونیک دانش آموزان در 5 استان به صورت پایلوت اشاره کرد.

رییس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی در پایان به کسب مدال های ورزشی توسط دانش آموزان مدارس سما اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بسیاری از دانش آموزان ما در سطح ملی و بین المللی مدال آورده اند که از جمله آن می توان به کسب 2 مدال طلا در سطح جهانی اشاره کرد.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 734522

وب گردی

وب گردی