کارآفرینی نقش موثری در توسعه، اشتغال و فقرزدایی کشور دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارآفرینی نقش موثری در فقرزدایی، اشتغال و توسعه کشور دارد و نباید آن را یک امر دست نیافتنی معرفی کنیم.

به گزارش ایسکانیوز،علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چهارمین جشنواره رهبران کار آفرین که امروز(یکشنبه) در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز نیاز به اعتلاف بزرگ برای حل مسائل داریم.

وی پیرامون مفهوم کار آفرینی گفت: مفهوم کارآفرینی یک نوع نگاه به معنی ایجاد ثروت برای خود و جامعه است، کارآفرینی هر روز در جامعه پر مفهوم تر می‌شود، روزی کار آفرینی فقط یک مفهوم انتزاعی و تک بعدی داشت اما امروز در دانشگاه‌های ما در حوزه کار آفرینی خوب کار شده است.

وزیر کار ادامه داد: بنده به عنوان یک کنشگری که به کار آفرینی نگاه کرده است، اعتقاد دارم که کار آفرینی ارتباط تنگاتنگی با رشد، توسعه اشتغال کشور و فقرزدایی دارد.

ربیعی بیان داشت: ما تجارب تلخی از نظریه های فقرزدایی در کشور داریم، فقرزدایی با کار آفرینی ایجاد می شود و ما کار آفرینی را نباید یک مفهوم دست نیافتنی معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: ما امروز نیاز داریم کارآفرینی را به عنوان یک طرز تفکر در جامعه گسترش دهیم، زیرا کار آفرینی به معنی ارتباط انسان با جامعه خود است.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: با نگاه به کشورهای تازه صنعتی شده این نتیجه به دست آمده است که این کشورها تنها راه میانبری که داشتند تغییر تفکر انسان ها بوده است و وقتی یک جامعه از وضع موجود شرم کند، اولین گام تغییر است.

ربیعی با بیان اینکه امروز می‌خواهم از مفهوم دولت، فرد و خانواده کار آفرین صحبت کنم، گفت: اگر ما بخواهیم تغییر بنیادین در کشور بدهیم باید تلاش کنیم کشوری کار آفرین داشته باشیم، یعنی هر ایرانی در هر جایی که هست یک ایده و حرکت نو داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کشور فقط 5 تا 10 سال زمان برای رسیدن به نقطه مطلوب دارد، بیان داشت: مفهوم خلاقیت یعنی چیدمان ابزارهای موجود به گونه‌ای که زندگی بهتری داشته باشیم و میانبرهای ما زیرساخت‌های کارآفرینی است.

وی با تاکید بر اینکه امسال سال شکوفایی دولت و سال آینده سال جهش دولت خواهد بود، افزود: ما باید مفهوم کارآفرینی را در قالب مفهوم های خرد در کشور گسترش دهیم و کار رسانه ها می‌تواند همین باشد و حتی خود کارآفرین‌ها می‌تواند الگو باشد و بالاتر از همه نقش دولت است.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دولت هم باید فکر کند که چگونه می‌تواند مفهوم کارآفرینی را گسترش دهد که اولین کار باز کردن گره‌ها است. ما سعی کردیم که حداقل در این سال ها اقتصاد را قابل پیش بینی کنیم و سعی کردیم فضایی را ایجاد کنیم که حداقل اقتصادگران کشور به بازار بین المللی راه پیدا کنند و ما رشد سه ساله را شاهد بودیم و نیاز مند ثبات رشد در طی چند سال هستیم.

ربیعی گفت: ما نیاز به الگو های موفق داریم ،کارآفرینان سرمایه اجتماعی کشور را بالا می‌برند و ما نیاز داریم الگو های کار آفرینی را در کشور گسترش دهیم.

وی افزود: ما به افراد و جامعه موفق نیاز داریم و قطعا نقش انسان‌های موفق در کار‌آفرینی مهم و بی بدیل است.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: ما نیاز به عقلانیت، سخت کوشی و اجماع بزرگ در طی چندین سال برای حل مشکلات کشور داریم.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 734530

وب گردی

وب گردی