ساخت شش سردیس از چهره های بومی و ملی ماندگار فرهنگی در واحد صحنه

جواد تجر گفت: بیشتر برنامه های فرهنگی واحد صحنه در زمینه های مذهبی، اجتماعی، هنری، ادبی و هویت شناسی بوده است.

جواد تجر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد صحنه در گفت وگو با ایسکانیوز در رابطه با برنامه های فرهنگی واحد گفت: فرهنگ یک موضوع مهم در زندگی بشر است، این مولفه می تواند مبنای رفتار های اجتماعی افراد قرار بگیرد. در حوزه های علمی دانشگاهی فعالیت فرهنگی میتواند مبنا و اساس در دانشگاه قرار بگیرد. حوزه معاونت فرهنگی واحد صحنه نیز در راستای تحقق اهداف فرهنگی فعالیت های مختلفی را طی سال 94- 95 انجام داده است. بیشتر این برنامه ها در زمینه های مذهبی، اجتماعی، هنری، ادبی و هویت شناسی بوده است.

او گفت: در بخش فرهنگی موضوعات مختلفی مورد توجه است که از بین آنها می توان به مناسبت ها، اجرای تاتر خیابانی با موضوع استفاده صحیح از فضای مجازی، برگزاری مسابقات کتاب خوانی ویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان و برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی اشاره کرد. در حوزه های پژوهش فرهنگی 4 مقاله پژوهشی تحت محور فرهنگ تدوین شده است.

تجر با اشاره به برگزاری کارگاه های فرهنگی اظهار کرد: در این واحد کار گاه های آموزشی مختلفی برگزار می شود که در این میان می توان به کارگاه های دکلمه خوانی و گویندگی خلاق برای دانشجویان اشاره کرد. همچنین سه گروه سرود، تاتر و تواشیح برای دانشجویان داشته ایم، در همین راستا این واحد در مسابقات بسیج دانشجویی استان در رشته تواشیح مقام اول را کسب کرده است. در بخش ساعات فرهنگی که از طرف سازمان مرکزی اعلام شده است فعالیت های مختلفی انجام شده است. بطور مثال در رابطه با این موضوع ما ساعات فرهنگی را برنامه ریزی کردیم، کلاس ها و کارگاه هایی در این زمینه برگزار شده که از بین آنها می توان به کارگاه های مهارت های زندگی، خوشنویسی، نویسندگی و گویندگی خلاق اشاره کرد.

وی افزود: این واحد به تازگی سامانه پیامکی راه اندازی کرده است تا بدین وسیله بتوانیم برای تمام دانشجویان پیام های فرهنگی را ارسال کنیم. در حال حاضر 5 کانون فرهنگی با عناوین حجاب، قرآن و عترت، هنرهای تجسمی، نهج البلاغه و گردشگری در حال فعالیت هستند. همچنین این واحد در مراسمات مذهبی محرم، دهه فجر و مناسبت های متفاوت فعالیت های مختلفی را انجام داده است. در بحث ساختاری فرهنگ ما مسابقات مختلفی را برگزار کرده ایم که موجب شد در سطح کشوری بچه های ما بتوانند رتبه برتر را کسب کنند.

این مقام دانشگاهی در ادامه اذعان کرد: از دیگر مسائلی که می تواند در بحث هویت شناسی از نظر فرهنگی تاثیر گذار باشد می توان به ساخت شش سردیس از چهره های بومی و ملی ماندگار فرهنگی و نسب آن ها در محوطه دانشگاه اشاره کرد. این سردیس ها از افرادی چون امیر خلبان شمشادیان که از همرزمان شهید کشوری بوده اند که ما برای این که در دانشگاه هویت شناسی نیز انجام دهیم این فعالیت ها را اجرا می کنیم. در همین راستا از شهید رضا عباسی نیز که اولین شهید مدافع حرم از واحد صحنه بوده است تندیسی ساخته شده است.

تجر در پایان اظهار کرد: همجنین از دانشمندان و چهره های علمی گذشته ابن قتیبه و محمد علوی کسانی هستند که سردیسشان ساخته شده است. همچنین به مناسبت روز معلم سردیسی از شهید مطهری نصب شده که از جمله فعالیت های فرهنگی بوده است. ما در نظر داریم تا تعداد کانون ها را از 6 به 8 عدد برسانیم. در بحث کارگاه های فرهنگی ما بطور خاص یک کلاس را برای کارگاه های فرهنگی تجهیز کرده ایم. همچنین ما در حال آماده کردن مقدمات نشریه دانشجویی هستیم که مراحل مقدماتی آن انجام شده است و تنها مجوز آن مانده است.

خبرنگار: محمد بهتری راد/منتشر کننده: سلیمی

503500

کد خبر: 734533

وب گردی

وب گردی