آمار آسیب‌دیدگی همدانی‌ها در پی بارش برف به 50 نفر رسید

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان از انجام بیش از 65 عملیات امداد و نجات مربوط به سُرخوردگی، سقوط و خدمت‌رسانی به زنان‌باردار توسط نیروهای این مرکز در روزهای برفی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز عباس اولیاسمیع اعلام کرد: طی بارش‌های برف در 10 روز گذشته، حوادثی نظیر سُرخوردگی، سقوط، گرفتار شدن در برف و کولاک و آسیب‌های ناشی از آن افزایش یافته و این امر موجب شده تا مردم در هنگام بروز اینگونه حوادث نیروهای فوریت‌های پزشکی را برای نجات خود فرابخوانند.

وی تصریح کرد: در این مدت بیش از 50 نفر در استان دچار سُرخوردگی، سقوط و به تبع آن شکستگی‌های اعضای بدن و در رفتگی دست و پا شدند که با سامانه 115 تماس گرفته و از خدمات آن بهره‌مند شده‌اند.

اولیا سمیع اظهار کرد: نیروهای مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان نیز از تمام توان خود برای خدمت‌رسانی به افراد حادثه‌دیده بهره گرفتند حتی در مواردی برای امدادرسانی به مصدومی که در بلوار جوان در اثر سرخوردگی دچار شکستگی گردن شده بود و خودروهای ما قادر به رفتن به آن جا نبود، با پای پیاده، خود را بر بالین مصدوم رسانده و خدمت‌رسانی کرده بودند.

وی ادامه داد: در یکی از روستاهای ملایر نیز در حالیکه خودروهای ما به علت بارش برف و راه‌بندان قادر به رفتن به داخل روستا نبودند، یکی از اهالی روستا برای نجات مصدومی که از بلندی سقوط کرده بود، یکی از نیروهای ما را به مسافت 10 کیلومتر با تراکتور به محل حادثه رسانده بود.

اولیاسمیع افزود: متأسفانه جراحت ناشی از سقوط به اندازه‌ای بالا بوده که مصدوم فوت می‌کند و نیروی اعزام شده به روستا با پای پیاده مسافت طی شده را برمی‌گردد.

خدمت‌رسانی به بیش از 15 مادر باردار گرفتار در برف و کولاک

وی از خدمت‌رسانی نیروهای مرکز فوریت‌های پزشکی به بیش از 15 زن باردار گرفتار در برف و کولاک در استان خبر داد و تصریح کرد: با بارش برف و بسته شدن راه‌ها، بیش از 15 مادر باردار با سامانه 115 تماس گرفته و درخواست خدمت کرده بودند که نیروهای ما اعزام شده و برخی از آنها را به درمانگاه رسانده بودند.

افزوده شدن 5 دستگاه آمبولانس به آمبولانس‌های استان

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان از افزوده شدن 5 دستگاه آمبولانس به آمبولانس‌های استان خبر داد و گفت: این آمبولانس‌ها در شهرستان‌های رزن، تویسرکان و ملایر توزیع شده است.

وی افزود: در حال حاضر 60 درصد آمبولانس‌های سطح استان نوسازی شده به طوریکه آمبولانس‌های وارد شده در حد صفر بوده و ارزش هر آمبولانس 300 میلیون تومان است.

خبرنگار: واحد همدان/ منتشرکننده: شاهین زینعلی

800/800

کد خبر: 734543

وب گردی

وب گردی