منتجب نیا: هرگونه فعالیت سیاسی غیر حزبی، پشت کردن به دموکراسی است

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: در کشورهای در حال توسعه، تحزب یک اصل مسلم برای رسیدن به دموکراسی و آزادی است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب نیا، قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در دیدار امروز خود با جمعی از فعالین اصلاح طلب شهرستان رفسنجان گفت: در کشورهای در حال توسعه، تحزب یک اصل مسلم برای رسیدن به دموکراسی و آزادی است. توسعه سیاسی و دموکراسی بدون تحزب امکان پذیر نیست. نمی شود دم از دموکراسی و آزادی بزنیم اما شرایط فعالیت احزاب را فراهم نکنیم. جامعه ای که فعالیت سیاسی نداشته باشد، جامعه ای مرده است. جامعه ای که بخواهد زنده باشد و توسعه یابد، نمی تواند بدون گذر از پل تحزب آن را تجربه کند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: هیچ حکومتی نمی پذیرد جمعیت های کوچک و بزرگ بدون مجوز فعالیت کنند؛ چراکه اهداف و نیازشان مشخص نیست. عده ای هستند که خود را به هیچ حزبی متعلق نمی دانند و به این افتخار می کنند. مگر می شود انسان به امری غیر عقلانی و غیر منطقی افتخار کند؟! مگر می شود یک نفر نقش یک ملت را ایفا کند؟


منتجب نیا با بیان اینکه احزاب دولت ساخته نمی توانند نقش حقیقی یک حزب را ایفا کنند، افزود: انتخابات واقعی زمانی شکل می گیرد که مردم سالها احزاب کارکرده و مردمی را بشناسند و برنامه های آنها را بدانند، روی کاندیداها مطالعه کنند و در نهایت رای بدهند. اگر نتیجه رایشان خوب بود که چه بهتر اما اگر خوب نبود می توانند به سراغ حزب پیروز بروند و آن را مورد پرسش قرار دهند؛ چراکه ستادهای انتخاباتی موقت هستند و محدود به زمان انتخابات هستند در حالی که احزاب محدود به زمان انتخابات نیستند و مردم آدرسشان را می شناسند و به آنها دسترسی آسان دارند. از آنجا که مورد پرسش قرار نگرفتن قدرت های سیاسی منجر به دیکتاتوری می شود، لذا هرگونه فعالیت غیر حزبی را پشت کردن به دموکراسی می دانیم.


این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه امروز تعداد معدودی حزب به نسبت قوی در کشور وجود دارند، گفت: ما انتظارات بیشتری از دولت در قبال توجه به احزاب داشتیم. امیدواریم آقای روحانی توجه بیشتری به احزاب داشته باشند. بزرگان اصلاحات نیز باید تمامی نظرها را در نظر بگیرند و بر اساس دموکراسی رفتار کنند. در شرایط موجود احزاب همفکر باید همدیگر را کمک کنند تا قدرت بگیرند. شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم با همین هدف شکل گرفت.
در این جلسه نمایندگان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ولی عصر (عج)، انجمن اسلامی معلمان، انجمن اسلامی فرهنگیان، مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی و حزب اراده ملت حضور داشتند و به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

تاییدکننده فاطمه سرلک

کد خبر: 734562

وب گردی

وب گردی