6 کشته و 3 مفقود در اثر سیل طی 198 ساعت گذشته/تخلیه اضطراری 30 روستا و شهر

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: در اثر سیل و آبگرفتگی طی 198 ساعت گذشته 6 نفر جان خود را از دست داده اند همچنین 3 نفر مفقود هستند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، مرتضی سلیمی به تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی از از ٢٤ بهمن تا ساعت ٦ امروز پرداخت و به ایسکانیوز گفت: ١٤استان کشور شامل اصفهان،ایلام،بوشهر،تهران،خراسان های جنوبی،رضوی و شمالی،خوزستان،سیستان و بلوچستان،فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد،هرمزگان و یزد تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

وی ادامه داد:ماموران سازمان امداد و نجات تا کنون به ٦٤٥شهر،روستا و مناطق عشایرنشین و ١١٢هزار نفر از هموطنان سیل زده خدمات امدادی ارائه کردند این در حالی است که در برخی از مناطق عملیات امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: امدادگران 22 هزار و 880 نفر از هموطنان را طی 198 ساعت گذسته ایکان ضروری دادند و 5 نفر را نیز به مراکز درمانی منتقل کردند همچنین عملیات نجات 98 نفر از هموطنان از سیلباموفقیت کامل انجام شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 3 نفر از هموطنان یک نفر در تایباد،یک نفر در ساردوئیه و دیگری در بستک مفقود هستند و متاسفانه 6 نفر از هموطنان در شهرهای خواف،شیراز،جهرم،تایباد،دشتستان و جیرفت در اثر وقوع سیل جان خود را از دست دادند.

سلیمی افزود: امدادگران به تخلیه اضطراری ٧٥٠٠ نفر از افراد که در معرض خطر پایین دست بند خاکی محمد آباد جهرم بودند کمک کرده و 2 هزار نفر را از دهستان ریز آب و نی ریز تخلیه کرده و اسکان ضروری دادند همچنین 30 روستا و شهر در ریگان ،بم ،فهرج و بردسیر به صورت اضطراری تخلیه شد.
وی بیان کرد: در جریان عملیات های امداد و نجات، 173 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی و 3 هزار و 84 واحد مسکونی نیز از آب تخلیه شد.
رئیس سازمان امداد و نجات تاکید کرد: در حال حاضر امدادرسانی در٥ استان فارس،کرمان،بوشهر،هرمزگان و سیستان و بلوچستان و عملیات جستجوی مفقودی در روستای کرات، تایباد ادامه دارد.

خبرنگار: نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 734578

وب گردی

وب گردی