انتقاد مشاور وزیر بهداشت از اقدام ضد فرهنگی و آسیب رسان به سلامت مردم

مشاور وزیر بهداشت در واکنش به ویدئوی منتشر شده از سوی موسسه فرهنگی آرمان مدیا که قاطبه پزشکان متعهد،دانشمند و دلسوز کشور را دزد خطاب کرده است، گفت: جای تاسف است که این قبیل موسسات از سوی دستگاهها و نهادهای متولی مجوز می‌گیرند؛ آن‌هم با عنوان پرطمطراق «فرهنگی»، اما خروجی به اصطلاح فکر و عمل‌شان، چیزی نیست جز تخریب، تهمت، دروغ و هر آن‌چه ضد اسلام و ضد فرهنگ است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر عباس زارع نژاد ضمن بیان این مطلب افزود: این به اصطلاح موسسات فرهنگی که روی هر جاهل و نادان و نان به نرخ روزخوری را سفید کرده‌اند، در سکوت دستگاه‌ها و نهادهای مسئول، همه مبانی اخلاقی و شرافت انسانی را به سخره گرفته و هر آن‌ چه می‌خواهند، انجام می‌دهند!

وی اظهار داشت: ای کاش کسانی که به واقع پاسدار حرمت فرهنگ و اهالی فرهنگ هستند، آنها که ایثار گریهای پزشکان این مرز و بوم را در تیم های اضطراری و در عرصه نبرد با متجاوزان به چشم دیده‌اند یا حداقل به یاد دارند؛ آنها که برای حفظ فرهنگ این سرزمین، خون دلها خورده‌اند، خود، عرصه فرهنگ را از چنین آلودگی‌ هایی پاک می‌کردند.

مشاور وزیر بهداشت با بیان این که پزشکان چون سایر اقشار، بخشی از سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند، افزود: اینکه در ویدئویی از مردم سوال شود، «پزشکان یا خودروسازان کدام یک دزدترند؟» نشان می‌دهد در یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخ کشور جریانی می‌خواهد با ایجاد اختلافات داخلی و ایجاد شکاف های اجتماعی، آب به آسیاب دشمن بریزد و اقشار مختلف را در برابر هم قرار دهد.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با انتقاد از سازمان نظام پزشکی و دیگر انجمن‌های علمی و صنفی جامعه پزشکی که در برابر این گونه توهین‌های شنیع به قشر پزشک سکوت پیشه می‌کنند، تاکید کرد: این مجموعه ها حتی به عنوان مدافع حقوق مردم باید حامی واقعی قشری باشند که سلامت مردم وابسته به خدمات آنهاست، ولی متاسفانه در زمانی که چنین ناجوانمردانه مورد هجمه و آماج توهین و تهمت واقع می‌شوند، شاهد سکوت و یا برخورد انفعالی آنها هستیم.

مشاور وزیر بهداشت افزود: وزارت بهداشت در شرایط کنونی، با دغدغه‌هایی چون اجرای طرح تحول سلامت، بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی و نیز مشکلات ساختاری نظام بهداشت و درمان کشور مواجه می‌باشد، مسائلی که طی دو دهه گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته است؛ ولی همواره حمایت از درمانگران زحمتکش و فداکار کشور را وظیفه‌ای ملی دانسته و به آن پایبند بوده است، اما معتقدیم دفاع از حقوق جامعه پزشکی و اعتراض به توهین و افترا به این عزیزان، علاوه بر وزارت بهداشت فی نفسه در حوزه وظایف سازمان های صنفی و انجمن‌های پزشکی هم قرار دارد و جای تعجب است که این تشکل‌ها در برابر چنین رفتارهای شنیعی سکوت را بر اعتراض ترجیح می‌دهند و عجیب‌تر آن که انگشت اتهامشان به سوی وزارت بهداشت اشاره می‌کند.

وی تاکید کرد: با این حال وزارت بهداشت هرگونه توهین به جامعه خدوم پزشکی را محکوم می‌کند و به‌ویژه اقدام اخیر موسسه ضد فرهنگی آرمان مدیا را خلاف فرهنگ، قدرناشناسی و توهین به قشری می‌داند که اکثریت قاطع آنان دغدغه‌ای جز درمان بیماران دردمند و رفع آلام هموطنان ندارند.
امیدواریم و درخواست داریم، ریاست محترم جمهوری و رییس محترم قوه قضائیه که صیانت از حقوق شهروندی را وظیفه خود میدانند، به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای فرهنگی مسئول، با الهام از فرمایش مقام معظم رهبری که جایگاه پزشکان دانشمند و متعهد کشور برای ایشان به عین الیقین تبدیل شد با چنین برخوردهای سخیف و شنیع برخورد مناسب داشته باشند.
وزارت بهداشت به عنوان متولی و حافظ سلامت مردم این مورد را تا رسیدن به نتیجه مطلوب و بازدارنده از همه راههای ممکن پیگیری خواهد کرد.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/منتشر کننده: زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 734643

وب گردی

وب گردی