رضایی: شهید محلاتی یکی از نمونه‌های برجسته تربیت انقلاب و نهضت امام بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهید محلاتی یکی از نمونه‌های برجسته تربیت انقلاب و نهضت امام بود، گفت: مشابه ایشان کسانی همانند شهیدان بهشتی و مطهری و فرماندهان نظامی و شهدای مدافع حرم امروزی هستند.

به گزارش ایسکانیوز، محسن رضایی شامگاه گذشته در دومین یادواره شهید محلاتی و ۳۳۰ شهید شهرستان محلات که با همزمان با سالروز شهادت شهیدمحلاتی در مسجد القائم محلات برگزار شد، شهید محلاتی را از یاران مخلص و یاران خستگی‌ناپذیر انقلاب توصیف کرد و افزود: دلسوزی نسبت به نظام و انقلاب و امام راحل از خصایص بارز این شهید بزرگوار بود. ما در مدت همکاری با وی در سپاه روزها و شب‌های سختی را در کنار هم گذراندیم.


وی عشق شهید محلاتی به امام را وصف‌ناپذیر عنوان کرد و با بیان اینکه شهید محلاتی یکی از نمونه‌های برجسته تربیت انقلاب و نهضت امام بود، گفت: مشابه ایشان کسانی همانند شهیدان بهشتی و مطهری و فرماندهان نظامی و شهدای مدافع حرم امروزی هستند.

فرمانده سابق سپاه با بیان اینکه با گذشت بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب هنوز روح فداکاری در میان مردم ایران موج می‌زند و میلیون‌ها نفر عاشقانه در راهپیمایی 22 بهمن حاضر می‌شوند، دلبستگی مردم به نظام و انقلاب را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: در اواخر جنگ دشمنان به دنبال تغییر روحیه مردم و ایجاد حس خستگی و دلزدگی در مردم بودند که چنین چیزی رخ نداد و اکنون تمامی دنیا در حال مطالعه در خصوص انقلاب اسلامی هستند تا رمز ماندگاری آن را درک کنند.

وی افزود: شهدا و شهید محلاتی حتما در این انقلاب و سیمای امام راحل چیزی دیده بودند که تا پای جان مقاومت کرده و تن به ذلت ندادند. زمانی که در یکم اسفندماه سال ۶۴ بر فراز آسمان به شهید محلاتی گفتند یا مرگ یا اسارت و فرود در بغداد، تن به ذلت نداد و در آسمان بدون هیچ پناهی به شهادت رسید و به سوی معبودش پرواز کرد.

رضایی در ادامه سخنان خود رمز پایداری و تعلق خاطر مردم به انقلاب را در دو بعد عنوان کرد و گفت:یکی بعد الهی آن و دیگری بیداری مرد است.ملت ایران به دنبال به دست آوردن مجد و عظمت و شکوه از دست رفته خود و آزادگی و بزرگی و احیای عظمت پایمال شده خود است.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی ملت ایران افزود:امام راه را به ما نشان داد و امروز نیز ملت نمی‌خواهد این راه را که به قیمت گزاف به دست آمده از دست بدهد، در حال حاضر در حال پیمودن این مسیر است و برای حفظ این مسیر و انقلاب جان خود را خواهد داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: روزی ملت ایران برای استقلال سیاسی تلاش می‌کرد و دشمنان در مقابل این ملت بودند، پس از آن برای امنیت تلاش کرد و امروز در استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در حال زندگی است.

رضایی رهبری نظام را برگ برنده این انقلاب دانست و گفت: امروز ایران تنها کشوری است که با رهبری یک مرجع دینی در حال اداره شدن است و چنین امری در جهان اسلام بی‌نظیر بوده است.

وی توان دفاعی و موشکی ایران را بی‌نظیر خواند و افزود: پیش از انقلاب موشک با برد 40 تا 50 کیلومتری هم نداشتیم ولی امروز موشک با برد 2000 کیلومتری نقطه‌زن داریم. در بعد امنیتی، امروز سربازان گمنام امام زمان عجل‌الله، مستحکم و مصمم در مقابل نفوذ داعش ایستاده‌اند و این در حالی است که داعش در قلب اروپا در حال انجام عملیات تروریستی است، البته هنوز راه باقی است و تا به مجد و عظمت گذشته در همه ابعاد برسیم راه دراز است و ملت با امیدواری از انقلاب در حال ادامه مسیر است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام موفقیت در شرایط کنونی را نیازمند روحیه انقلابی دانست و تصریح کرد: امروز کشور می‌طلبد که یک بار دیگر به روحیات انقلابی و روحیات شهید محلاتی‌ها برگردیم و رهبری نیز از یک سال گذشته در تذکرات خود به دنبال انقلابی کردن جامعه هستند. برای گذر از مشکلات امروز کشور همچون تحریم، بیکاری و بلایای طبیعی نیازمند روحیات انقلابی دهه اول انقلاب هستیم و با تفکرات جناحی نمی‌توان کشور را اداره کرد.

رضایی در بخش پایانی سخنان خود در یادواره شهید محلاتی خاطرنشان کرد: انتظارات دولت از برجام به نتیجه نرسیده است و دولتمردان آمریکا به دنبال فشار بر کشور هستند. ما باید به روحیات انقلابی‌مان برگردیم. بزرگترین توجه به ما وجود رهبری است و اگر در شرایط کنونی دولتمردان ما نتوانند مسیر را طی کنند قطعا باید جوابگوی خون شهدا باشند.

به گزارش ایسنا، محمود زمانی قمی استاندار استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: محلات به عنوان پایگاه انقلابیون شاهد برگزاری مراسم بزرگداشت شخصیتی عظیم و یار دیرین امام راحل است و امیدوارم برکات معنوی این یادواره چراغ راه‌مان برای خدمت به نظام باشد.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به خصایص شهید محلاتی گفت: شهید محلاتی چهره درخشان انقلاب بود که از نوجوانی جهاد و مقاومت کرد و بیشترین تعداد حبس در دوران قبل از انقلاب را به خود اختصاص داد. او دائما در زندان بود و از این زندان به زندان دیگر منتقل می‌شد.

وی در خصوص سوابق انقلابی شهید محلاتی گفت: وی در نهضت نفت همراه آیت الله کاشانی بود و در راه انقلاب رنج‌های بسیار کشید.

سلیمی افزود: ایشان از زمان آیت‌الله کاشانی و بعد از آن همراهی با فداییان اسلام و سپس همراه شدن با امام راحل در جریان انقلاب خود را یک فرد انقلابی معرفی کرد. عنصر مقاومت که در این شهید بزرگوار و دیگر شهدا بود عنصر نجات‌بخش کشور است و در طول سال‌های انقلاب ثمره این مقاومت را بسیار دیده‌ایم و با همین عنصر اتکا به خدا و نه دیگران راه پر افتخار انقلاب را طی خواهیم کرد.

دریافت کننده: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 734646

وب گردی

وب گردی