تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآن وعترت واحد کرج

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هاشمی ، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز : در محیط های علمی همچون دانشگاه حتما می بایست به قرآن به صورت خاص و در خور مخاطبین فرهیخته آن نگاه کرد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، مراسم تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآن وعترت واحد کرج با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هاشمی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ، دکتر رحیمی معاون دانشجویی- فرهنگی واحد کرج و جمعی از مسئولین ، استادان ، کارکنان و دانشجویان در سالن اجتماعات شهید مفتح واحد کرج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر علیرضا رحیمی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد کرج ضمن تقدیر از عوامل برگزار کننده مسابقات سراسری قرآن و عترت در دانشگاه گفت:« انس با قرآن و تاثیر معجزه گونه این آیات رحمانی در روابط فردی ، اجتماعی و خانوادگی اهل قرآن به خوبی مشهود است ».

حجت الاسلام اسحق محمدی تبار کارشناس کانون قرآن وعترت واحد کرج نیز ضمن عرض خیرمقدم ، به ارائه گزارشی از مهمترین دستاوردهای واحد کرج در بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.

در ادامه مراسم حجت الاسلام سید محمد هاشمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد استان البرز در باب اهمیت پرداختن به قرآن سخنانی مطرح کرد و گفت:« در محیط های علمی همچون دانشگاه حتما می بایست به قرآن به صورت خاص و در خور مخاطبین فرهیخته آن نگاه کرد و این نگاه باید علمی باشد ».

وی افزود: «در دانشگاه می بایست نگاهی تحول محور را ارائه نماییم و نه حفظ محور؛ و در محیط های دانشی باید توجه به قرآن همراه با تدبر و تفکر باشد ».

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه توجه به قرآن می بایست رفتار محور باشد گفت: «کسانی که از قرآن سخن می گویند می بایست رفتاری قرآنی نیز داشته باشند ».

وی در ادامه گفت: «این رفتار قرآنی را باید در جامعه به صورت کاربردی ارائه دهیم؛

اصول و چارچوب آیات قرآنی همان محکمات قرآن هستند و همانطور که از فرمول های ریاضی می توان در حل مسائل کمک گرفت، با رعایت این اصول و آیات می توان متشابهات قرآنی را تفسیر وتاویل نمود. این امور را باید به گونه ای ارائه کرد که در زندگی انسان راهگشا باشد».

حجت الاسلام هاشمی ضمن تاکید بر اینکه تفسیر آیات قرآن و بکارگیری آن نیاز به متخصصین خاص خود را دارد تصریح کرد: « از متخصصین انتظار می رود که این تفاسیر و مفاهیم قرآنی را به صورت دانش محور ارائه دهند ».

وی در پایان سخنانش راهکارهایی برای انس بیشتر دانشجویان و قشر جوان و دانشگاهی جامعه با قرآن بیان کرد.

در این مراسم از نفرات برتر مسابقات سراسری قرآن و عترت در واحد کرج با اهدای لوح های تقدیر و جوایز نفسیی تجلیل شد.

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 734703

وب گردی

وب گردی