حسن‌پور بیگلری:  کشور برای یک جهش بزرگ آماده می‌شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تعیین تکلیف بسیاری از پروژه های ناتمام، فعال‌سازی معادن و حمایت از فرهنگیان را از جمله محاسن کلیات لایحه بودجه ۹۶ توصیف کرد.

به گزارش ایسکانیوز، شهباز حسن پور بیگلری در نشست علنی امروز (دوشنبه، 2 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه بودجه سال 96 در موافقت با کلیات لایحه مذکور گفت: عده ای از دوستان می گویند که بودجه مجلس زیاد است در حالی که حقوق یک دهیار از یک نماینده بیشتر است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه سال 96 نتیجه تلاش شبانه روزی دولت و تلاش های فراوان کمیسیون تلفیق بودجه است، افزود: پیام مجلس و دولت وحدت و همبستگی است و همه باید سوار بر یک کشتی کشور را به سمت جلو حرکت دهند.

حسن پور بیگلری با اشاره به اینکه یکی از بهترین بندها که در بودجه 96، تصویب شده بحث اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: اعضای کمیسیون تلفیق برنامه وبودجه انتخاب نمایندگان بوده است و باید از این نمایندگان تشکر کرد. همچنین باید از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 96 که انضباط مالی ایجاد کرده اند تشکر کرد.

وی با بیان اینکه 3 درصد از منابع برای اولین بار به استان ها تخصیص یافته است، یادآور شد: تا سال جاری حداکثر 17 درصد از بودجه در اختیار استاندار و فرماندار بوده است که این رقم در سال آینده حداقل 35 درصد است، مخالفان حق دارند که مطالب خود را بیان کنند اما باید به نکات مثبت نیز توجه شود.

حسن پور بیگلری با تاکید بر اینکه سال 96 بسیاری از پروژه ها تعیین تکلیف می شود، افزود: بیش از 1000 پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور وجود دارد که در سال 96، هزار و 400 میلیارد تومان به بودجه ورزش و جوانان افزوده شده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل کشور در حال حاضر بیکاری جوانان است، ادامه داد: در بحث اشتغال جوانان کارهای بسیار خوبی انجام می شود که در برنامه ششم نیز پیشنهادات بسیار خوبی در این خصوص ارائه شده است.

حسن پور بیگلری تصریح کرد: به بودجه بخش فرهنگیان در سال 96 توجه زیادی شده است و آمار و ارقام، حمایت از فرهنگیان را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه تاکید نمایندگان بر حمایت از بخش خصوصی است، افزود: در بودجه سال 96 بر بودجه بخش خصوصی تاکید فراوانی شده است که پایه های مالیاتی آن ها افزایش نیابد. آیا باید تمامی شرکت های مادرتخصصی در کشور تعطیل شود؟

حسن پور بیگلری ادامه داد: یکی از افتخارات این دولت بخش ایمیدرو است که در اکتشافات گام های مهمی برداشته است و صدها معدن سال آینده در کشور فعال می شوند و یکی از بخش های مولد در کشور، ایمیدرو خواهد بود.

وی ضمن تشکر از کارشناسان سازمان برنامه بودجه، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف اظهار داشت: کشور برای یک جهش بزرگ آماده می شود، حضرت آقا هفته گذشته در جمع مردم آذربایجان فرمودند که منفی بافی و سیاه نمایی نکنید.

حسن پور بیگلری با بیان اینکه با اجرای برنامه ششم توسعه به اوج قله در منطقه نائل می شویم، افزود: در وضعیت تحریم کشور به بهترین نحو اداره می شود؛ البته ایرادات و مشکلاتی وجود دارد که باید با همکاری و همدلی رفع شود.

وی ادامه داد: ظرف چند روز گذشته در بردسیر سیل آمد و خانه های مردم را ویران کرد اما استاندار جز در کنار مردم بودن و ابراز همدردی با آن ها به دلیل کمبود بودجه اقدام زیادی نمی توانست انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه باید با یک رأی تاریخ ساز بودجه سال 96 را تصویب کرد، تصریح کرد: فاینانس در بودجه سال 96 جدی دیده شده است و تنها راه نجات کشور استفاده از سرمایه های خارجی و مشارکت همگانی مردم است و مردم، مجلس و دولت باید با همکاری یکدیگر کشور را اداره کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: جوایز صادراتی، بهبود وضعیت کمیته امداد و بهزیستی و همسان سازی حقوق بازنشستگان از جمله مصوبات خوب کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه است.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 734707

وب گردی

وب گردی