حاجی دلیگانی: هنوز زیر ساخت های انتخابات الکترونیکی محقق نشده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی می تواند روند بررسی و شمارش آرا را تسریع کند گفت: متاسفانه هنوز بستر های لازم برای اجرایی شدن این امر در کشور محقق نشده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارپارلمانی ایسکانیوز در خصوص برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی گفت: با توجه به اینکه برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی باعث تسهیل در امر شمارش آرا و پایین آمدن ضریب تخلف در فرآیند انتخابات خواهد شد اما هنوز با توجه به فعالیت هایی که در این خصوص صورت گرفته همچنان در اجرای این امر ضعف هایی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: هنوز اطمینان ما برای ضریب ایمنی اجرای این طرح کم است ضمن آنکه ما باید با برنامه ریزی صحیح خلل هایی که با اجرای انتخابات به صورت الکترونیکی است را به صفر برسانیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در خانه ملت در ادامه افزود: اجرای انتخابات الکترونیکی نیازمند بسترسازی و تدوین زیر ساخت های قوی تری است چرا که باید اولویت هر انتخابات صیانت از آرای مردم باشد ضمن آنکه در پس این موضوع ضریب امنیت انتخابات باید بسیار بالا و به دور از هرگونه دستکاری باشد.

حاجی دلیگانی در خصوص تخصیص بودجه مجلس شورای اسلامی برای انتخابات الکترونیکی گفت : موضوع تخصیص بودجه برای برگزاری انتخابات الکترونیکی مطرح شده اما هنوز چون برنامه اجرایی مشخصی در این خصوص تبیین نشده است موضوع کان لم یکن باقی مانده است تا جایی که این موضوع و بحث امنیت انتخابات کاملا روشن و بستر های اجرایی آن محقق شود.

خبرنگار علی درخشان/تایید کننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 734712

وب گردی

وب گردی