رییس سازمان ورزش شهرداری تهران: تا پایان سال  400 مجموعه ورزشی ارزان در تهران  داریم

نشست خبری رییس سازمان ورزش شهرداری تهران درباره گسترش فرهنگ ورزش همگانی و هم‌چنین در مورد اختتامیه هفتمین دوره المپیاد و پارالمپیاد محلات شهر تهران امروز در آکادمی ورزش شهرداری تهران برگزار شد.

به‌ گزارش ایسکانیوز به نقل از ‌ایسنا، در این نشست محمد رضایی، رییس سازمان ورزش شهرداری تهران، گفت: سازمان ورزش با تدبیر قالیباف در این دهه گذشته همواره به دنبال توسعه ورزش همگانی در شهر تهران بوده و توفیقات خوبی را هم توانسته است در این‌ راستا کسب کند. هم‌چنین بیانات مقام معظم رهبری در مورد ورزش همگانی را سر لوحه خود کار قرار دادیم و سند راهبردی این موضوع را بنا کردیم و با کمک معاون امور اجتماعی شهرداری تهران چشم‌اندازی را چه در فعالیت‌های ورزشی و چه در بخش زیر ساخت‌ها بنا نهادیم.

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران رقابت‌های محلی را به عنوان یک برند معرفی کرد و گفت‌: یکی از برندهایی که شهردار تهران به آن اشاره دارد رقابت‌های محلی است که در دنیا در بخش ورزش‌های محلی شاید در 15 رشته فعالیت شود، اما در حال‌ حاضر ما در بخش محلات بی‌نظیر هستیم. در بخش ورزش بانوان 48 رشته و در بخش ورزش آقایان 50 رشته را پیگیری می‌کنیم. این یک رویداد ملی در سطح تهران است که مربیان بسیار خوبی نیز در اختیار داریم. فدراسیون‌ها هم در این‌ راستا استعدادیابی را انجام می‌دهند.

وی در مورد اختتامیه المپیاد و پارالمپیاد محلات، خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان زیادی در برنامه‌های ورزشی ما شرکت می‌کنند و در روز چهارشنبه مراسم اختتامیه المپیاد و پارالمپیادی که یک سال به طول انجامیده است را با حضور شهردار تهران و هم‌چنین وزیر ورزش و جوانان خواهیم داشت. ما در این المپیاد و پاراالمپیاد جشنواره‌های مختلفی را برگزار کرده‌ایم که این جشنواره‌ها برای تمامی رده‌های سنی موثر و مثمرثمر بوده است. در این مراسم کاپ و مدال ورزشکاران توسط شهردار تهران اهدا خواهد شد.

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران ادامه‌ داد: تا پایان سال 95 به 400 مجموعه ورزشی خواهیم رسید و خدمات‌رسانی ورزشی را با تعرفه‌های ارزان و با مناسب‌ترین قیمت در اختیار شهروندان قرار خواهیم داد. هم‌چنین همایش سرمایه‌گذاری در سال آینده را در برنامه‌های خود داریم تا بتوانیم مجموعه‌ها را طوری طراحی کنیم که بتوان به نحو احسن از آن‌ها بهره‌برداری کرد.

او در ادامه تصریح کرد: تنها چیزی که نیاز داریم کمک رسانه‌هاست تا بتوانیم این اتفاق بزرگ را توسعه دهیم و فرهنگسازی کنیم. فرهنگ ورزش را در سبد کالای مردم قرار دهیم که این اتفاق فراتر از شهرداری است. 13 دستگاه مرتبط در این راستا نقش دارند و امیدواریم که با کمک و هم‌دلی این دستگاه‌ها در فرهنگسازی ورزش گامی موثر و مفید برداریم.

عبداللهی، معاون امور اجتماعی شهرداری تهران نیز در این نشست به ساخت و توسعه مجموعه‌های ورزشی که در این سال‌ها به بهره‌برداری رسیده است اشاره کرد و گفت‌: این نشست که تنظیم شده است قرار بود در جهت اطلاع‌رسانی در مورد مراسم اختتامیه المپیاد و پاراالمپیاد باشد و اما من می‌خواهم گزارشی را در مورد ساخت خدماتی که شهرداری تهران در 10 سال گذشته داشته است را مرور کنم. هدف از توسعه این مکان‌ها ارتقای سطح افزایش شهروندان بوده که هم‌سو با آمادگی، نشاط، بهبود امید و سلامت شهروندان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بوده است. سازمان ورزش شهرداری رویکردهای مهمی هم‌چون تفریح‌های ورزشی، فعالیت‌های ورزشی، توسعه و ترویج زندگی فعال فرهنگی – ورزشی، ورزش معلولان و توسعه و خدمات فضاهای ورزشی را داشته‌ است. مشارکت شهروندان تهرانی در این مکان‌های ورزشی با توجه به آماری که وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده است از سال 84 که حدود هفت درصد بوده در این سال به 36 درصد افزایش یافته است و با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است تا سال 97 به 50 درصد خواهد رسید. 80 درصد این مجموعه ورزشی تهران وابسته به خود شهرداری و 20 درصد مابقی آن متعلق به بخش‌های خصوصی و یا دولتی است.

او ادامه‌ داد: از مجموعه‌هایی که ساخته شده است ساخت 83 مجموعه ورزشی آبی و 185 مجموعه ورزشی غیرآبی، 56 مجموعه ورزشی ویژه‌ بانوان، 18 مجموعه ورزشی با موضوع شهربانو و شهر دخت، 20 زورخانه در تهران و 530 مجموعه چمن مصنوعی که از ابتدای سال 84 آغاز شده است و تاکنون ادامه‌ دارد. 18 پینت بال ، سه هزار و 132 ست بدنسازی و تجهیزات پارکی، فوتبال دستی در عمده بوستان‌های تهران، میزهای تنیس حدود 170 میز، 52 دیواره اسکواش پارکی، تورهای والیبال و زمین‌های والیبال. هم‌چنین زمین بسکتبال، 230 زمین ورزشی آسفالته و یا خاکی، پیست اسکیت در تعدادی از زمین‌های ورزشی، ساخت سه هزار و 200 متر جاده تندرستی به عنوان "ورزش همگانی"، یک‌هزار و 441 کیلومتر مسیر پیاده روی پارکی، ساخت پنج پیست دوچرخه‌سواری، یک‌هزار و 500 مجموعه ورزش کودکان، نصب ست ورزشی در مدارس دختران، بوستان مختص بانوان از اقداماتی بوده است که در این سال‌ها توسط شهرداری انجام شده است. هم‌چنین ساخت مجموعه ورزشی قمر بنی هاشم در منطقه بیست که منحصر به فرد مختص به جانبازان و معلولان است ساخته شده است و حدود سه مجموعه دیگر با همین رویکرد در برنامه وجود دارد.

معاون امور اجتماعی شهرداری تهران ادامه‌ داد: این‌ها در راستای خدمات‌دهی به مردم تهران بوده است و امیدوارم که توانسته باشیم گامی برای توسعه ورزش همگانی و پیش‌گیری از آسیب های اجتماعی برداشته باشیم و شرایط بهتری را برای مردم تهران ایجاد کنیم؛ همان طور که وزیر ورزش و جوانان در این اواخر اذعان‌ داشته است که ما نیاز به زیر ساخت نداریم،‌ بلکه نیاز به تجهیزات و نوسازی فضاهای ورزشی داریم. این‌ها بیانگر این است که تهران توانسته است مسائل و مشکلات را حل کند و امیدواریم که برای سلامت مردم گام‌های خوبی برداریم.

در ادامه این نشست رییس سازمان ورزش شهرداری تهران و معاون امور اجتماعی شهرداری تهران به سوالات پاسخ‌ دادند.

در پایان رضایی از رونمایی کتاب تاریخ شفاهی و ورزش شهر تهران در مراسم اختتامیه المپیاد و پاراالمپیاد روز چهارشنبه سخن گفت‌ و همچنین از رونمایی هفت جلد کتاب دیگر که با همکاری وزارت ورزش و جوانان رونمایی خواهد شد و به طرح توسعه ورزش شهروندی نیز اشاره کرد.

او هم‌چنین به اعلام پهلوان تهران که بازوبند قهرمانی را دریافت خواهد کرد نیز اشاره کرد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 734752

وب گردی

وب گردی