رییس ستاد انتخابات کشور:  لزوم تسلط به قانون انتخابات/نباید امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی استفاده شود

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه قانون، فصل الخطاب است، گفت: تسلط به قانون بر برگزاری انتخابات بهتر کمک می کند؛ بنابراین باید به قانون تسلط کافی داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، علی اصغر احمدی روز دوشنبه در همایش مدیران کل حراست استانداری ها و شهرداری های مرکز استانها و سازمان های تابعه وزارت کشور که با محوریت انتخابات برگزار شد، افزود: طبق قانون، استفاده از اموال بیت المال در تبلیغات انتخابات ممنوع است. فرمانداران، استانداران و بخشداران باید بطور جدی از این امر مراقبت کنند.

رییس ستاد انتخابات کشور خطاب به مدیران حراست سراسرکشور تاکید کرد تا از اموال بیت المال مراقبت کنند که در بحث انتخابات مورد استفاده و یا سوء استفاده قرار نگیرند.
احمدی با بیان اینکه دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور به صورت عام و با حضور مردم برگزار می شود، اظهارکرد: طبق قانون اگر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شود باید یک هفته بعد از اعلام نتایج، دوباره رای گیری با حضور مردم برگزار شود.
وی خاطر نشان کرد: نظارت بر امر انتخابات به ویژه انتخابات ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان است.
معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره فعالیت احزاب گفت: طبق بند دو ماده یک قانون جدید احزاب، جبهه دارای احزاب پروانه دار برای موضوع مشخص با اطلاع از کمیسیون ماده 10 احزاب است، بنابراین اگر جبهه ای از این قوانین عدول کرد باید با تخلفات برخورد قانونی صورت پذیرد.
احمدی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید افزود: همه مسئولان و معاونان در استانداری های سراسر کشور وظیفه دارند تا خدمات دولت را به مردم بگویند و شفاف سازی کنند.
وی همچنین با اشاره به تامین امنیت انتخابات در کشور اظهار کرد: استفاده از ظرفیت حراست در بحث امنیت انتخابات می تواند کمک موثری در برگزاری انتخابات و یا حفظ امنیت سخنرانی ها باشد.
رییس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه نباید وزارت کشور وارد دسته بندی سیاسی در امر انتخابات شود، گفت: باید بدون جانبداری به برگزاری انتخابات اقدام کرد و مردم آزادانه حق انتخاب داشته باشند.
احمدی در عین حال بر رعایت قانون در بررسی صلاحیت کاندیداها تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به نام نویسی نامزدها در انتخابات سال 96 گفت: در نام نویسی نامزدها محدودیتی وجود ندارد و طبق قانون در صورتی که فردی از شرایط لازم برخوردار باشد، می تواند داوطلب شود.
به گزارش ایرنا، احمدی با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند، افزود: نباید امید را از مردم گرفت بلکه باید کمک کنیم امید از دل مردم پاک نشود. رهبر معظم انقلاب فرمودند رای مردم حق الناس است، بنابراین وظیفه داریم از رای مردم محافظت کنیم.

دریافت کننده: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 734758

وب گردی

وب گردی