برگزاری نشست صمیمی جمعی از ایرنیان مقیم آلمان با ظریف

نشست صمیمی جمعی از ایرانیان مقیم آلمان با وزیر امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در پنجاه و سومین کنفرانس امنیت مونیخ در این شهر به سر می برد بعد از ظهر روز یکشنبه در نشستی صمیم با جمعی از ایرانیان و فرهیختگان ایرانی مقیم دو ایالت بایرن و بادن وورتمبرگ، حضور ایرانیان در خارج از کشور را ظرفیتی برای معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی دانست و تصریح کرد ایرانیان نماد فرهیختگی، کوشش، صداقت و قانون مداری هستند.

ظریف با اشاره به موضوع محدودیت ورود ایرانیان به آمریکا، رفتار دولتمردان امریکایی را موجب بطلان ادعاهای امریکا و نماد دشمنی با مردم ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با تحسین مقاومت و ایستادگی مردم کشورمان، نظام جمهوری اسلامی ایران را برآمده از آرا و حمایت مردم دانست و با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ٢٢بهمن تاکید کرد: مردم ایران با ایستادگی و مقاومت خود نشان داده اند که تهدید را برنمی تابند.

ظریف با اشاره به جایگاه و اهمیت ایرانیان مقیم آلمان تصریح کرد وظیفه کلیه نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج ازکشور دفاع از حقوق ایرانیان و حمایت از کارآفرینان و متخصصان ایرانی در راستای توسعه همکاریهای اقتصادی وعلمی می باشد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: تلاشها باید در حوزه جذب سرمایه گذاری، انتقال فناوری و در راستای کمک به اشتغال و بهبود معیشت مردم باشد.

در ادامه این نشست صمیمی، برخی از ایرانیان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود در خصوص موضوعاتی چون اهمیت توجه به گردشگری و سرمایه گذاری در بخش هتل اهمیت تبلیغات و معرفی بهینه فرهنگ و تمدن ایرانی، لزوم توجه بیشتر به همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی، اهمیت مراکز فرهنگی و هنری ایرانی، توجه به فرزندان نسل سوم ایرانیان، مشکلات سرمایه گذاری و فضای کسب و کار و برخی مشکلات در زمینه تامین مالی پروژه ها از منابع خارجی پرداختند و وزیر امور خارجه کشورمان توضیحات لازم را در پاسخ به نکات مطرح شده ارائه کرد.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 734762

وب گردی

وب گردی