افغانستان فهرست ۳۲ مرکز آموزشی "تروریستی" را به پاکستان داد

وزارت خارجه افغانستان اعلام‌ کرد که نامه‌ای را به سفیر پاکستان در افغانستان داده که شامل فهرست ۳۲ مرکز آموزشی "تروریستی" است که علیه افغانستان در خاک پاکستان فعالیت دارند.

به گزارش ایسکانیوز این نامه امروز (دوشنبه) توسط سفیر افغانستان در اسلام آباد به مقام‌های پاکستان تسلیم شده و از کشور پاکستان خواسته شده تا علیه این مراکز اقدام کند.

براساس این خبرنامه در این نامه اسم‌های ۸۵ نفر از مقامات ارشد طالبان و دیگر گروه‌های "تروریستی" به شمول شبکه حقانی به پاکستان ارائه شده است تا برای دستگیری آنان اقدام شود.

وزارت خارجه افغانستان گفته که پاسخ ابتدائی مقام‌های پاکستان در برابر این فهرست، صبح امروز مثبت بوده و کابل امیدوار است که در خصوص آن اقدامات عملی صورت گیرد.

در این خبرنامه آمده که دولت فغانستان آرزو دارد که با حکومت پاکستان به طور مشترک، مخصوصاً در ساختار گروه هماهنگی چهارجانبه، در مورد فهرست و نگرانی‌های هردو طرف مسئولانه اقدام و بحث کند.

وزارت خارجه افغانستان افزوده در صورتی‌که خشونت‌ها علیه مردم افغانستان ادامه یابد، حکومت افغانستان به تلاش‌های خود در خصوص تعذیرات بیشتر علیه همه گروه‌های تروریستی و حامیان‌شان از طریق مکانیسم‌های بین‌المللی، مخصوصاً سازمان ملل متحد، اقدام خواهد کرد.

قبلا منابع دولت افغانستان به بی‌بی‌سی گفته بودند که این مشخصات شامل آدرس محل زندگی "تروریست‌ها" نیز است.

گفته می‌شود که این مراکز در شهرهای کویته، کراچی و پیشاور پاکستان موقعیت دارند.

دولت افغانستان تاکنون چندین بار از این نوع فهرست‌ها در اختیار پاکستان قرار داده است.

به دنبال حمله انتحاری روز پنجشنبه گذشته در ایالت سند پاکستان، مقام‌های نظامی پاکستان از دولت افغانستان خواسته‌اند تا "۷۶ تروریست پنهان شده در آن کشور را " به پاکستان واگذار کند.

پاکستان همچنین از چند روز است که مرزهای خود با افغانستان را بسته است.

بعد از اینکه یک بمب‌گذار انتحاری با منفجر کردن خود در یک آرامگاه مسلمانان صوفی باعث کشته شدن دست کم ۷۰ نفر شد، تنش میان دو کشور افزایش یافت.

هرچند که گروه موسوم به داعش مسئولیت انفجار ا برعهده گرفته‌، اما پاکستان می‌گوید که عاملان این حمله در افغانستان پنهان شده‌اند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/تایید کننده : سرلک

کد خبر: 734798

وب گردی

وب گردی