مقام پیشین ریاست جمهوری افغانستان افزایش نظامیان در این کشور را گسترش تروریسم خواند

سخنگوی رئیس جمهوری پیشین افغانستان اعلام کرد که اعزام نظامیان بیشتر نظامی آمریکا به این کشور به معنی گسترش تروریسم ادامه جنگ خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز،«ایمل فیضی» روز دوشنبه در صفحه اجتماعی خود نوشت که فرستادن نظامی بیشتر سبب سیاست فشار نیاوردن بر پاکستان و ادامه خونریزی در افغانستان خواهد شد.
برخی از شبکه های خبری افغانستان به نقل از «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا نوشته اند که وی با «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان گفت و گو کرده و اعزام نظامی بیشتر به این کشور را تحت بررسی دارند.
منابع خبری افغانستان امروز گزارش دادند که قرار بود وزیر دفاع آمریکا به کابل سفر کند و در این سفر با ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نظامیان آمریکائی در باره وضعیت امنیتی و ضرورت اعزام نظامی بیشتر بحث و تبادل نظر کند که به دلیل شرایط بد آب و هوائی لغو شد.
از سوی دیگر برخی از نهادهای مدنی و سیاسی افغانستان با برپائی نشستی اعزام نیروی بیشتر نظامی آمریکا به این کشور را غیر قابل قبول خوانده و از طالبان و دیگر گروه های مخالف دولت خواسته است که برای جلوگیری از جنگ نیابتی در افغانستان با دولت صلح و گفت و گو کند.
بیش از 120 هزار نظامی آمریکائی از سال 2001 در افغانستان حضور داشتند که در پایان سال 2014 میلادی تعداد آنان به 9 هزار و 800 تن کاهش یافت و اوباما (رئیس جمهوری سابق) در پایان سال 2015 قصد داشت شمار سربازان آمریکایی را به حدود پنج نفر کاهش دهد، اما فرماندهان نظامی ، کاخ سفید را وادار به حفظ نیروهای موجود کردند.

خبرنگار: شایان دنیایده/ منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 734808

وب گردی

وب گردی